Milyen autót vegyek?
Városi vagy inkább pályahasználatra lenne? A viszonylag jó nettó semmit sem jelent, ha mondjuk nem tudsz megvenni belőle egy garnitúra jó minőségű téli gumit vagy nem tudod kifizetni egy vezérlés cseréjét. Bármit is választasz, azt úgy tedd, hogy felhívod a szakszervízt és megkerdezed, hogy mennyi egy vezérlés vagy kuplugcsere stb, csakhogy képet kapj a szervizköltségről, mert sajnos a fenntartási költségek rész lesz.
Ez mondjuk 3.000.000 ft.
Nekem ugyan csak egy oktáviám van, de havi 10.000ft-ot félreteszek az esetlegesen felmerülő szervizköltségekre, mindezt azon túl, hogy újak a téli kerekei és csak számlásan szervízben szereltetem. 10.000km-enként olaj szűrő stb csere.
Sok sikert neked.
Havi 260 az mondjuk ok. Mennyi pėnzed van beugrónak? 1 milla? Nulla? Nah szal 260. Ebből mennyit tudsz 100% ban az autóra eltenni? Tehat számla kaja stb stb után csak a kocsira? 50 ezret havonta? Annyival ha törleszted mondjuk egy 3 millás kocsi 20% beugróval is kb 5-6 ėv. Ezzel számolj. Mert ok, hogy merci, van az olcsóė is, igaz szarkupac. A normálisabb meg drága. Ahogy a fentartása is. Szal ha megveszed havi 50 el fizeted szt mellette jön, hogy kell 4 gumi, vagy valami javítás ha kicentized a pėnzed szopóágra jutsz gyorsba.
Nah, szal mennyid van kocsira? Vagy mi a max amiėrt vennėl?
Az ideális pénzügyi tanácsadók szerint, ha 3-6 havi nettó bérednél többet nem költesz kocsira. Ekkor elvileg, ha ésszerű keretek között választasz, nem lehet probléma a fenntartása.
Szóval a te esetedben ez az összeg max 1560000 FT, ebből lejön kb 200 szervizre (vezérlés, olaj, szűrő,... apróságok), és átírásra 50-100. neked marad max 1260000.
Bele illesztesz tól-igot pl 1000000-1260000 és ezeket nézed, mindezt úgy lőjed be, hogy az adott típus ár intervallumának a felső 2/3-ba legyen a kiszemelt.
Ezzel a módszerrel kiszűrőd a leéltek nagy részét, és van esélyed egy jót kifogni, persze, ha elég sok ideig keresgélsz.
Nem ismerem a Mercedeseket nagyon, de a tapasztalatom alapján azt kell venni amiből sok van. persze figyelembe venni a népítéleteket fórumokat. Én diesel párti vagyok. A fenti adatok alapján 2001-2004 közötti C220 at vennék. Sajnos ebből a közép árkategóriába esel, így nagyobb az esélyed a szopásra.
Benzinesből pedig 2001-2004, C200 kompressor.
Persze nem kell ezek alapján választani, de én már túl vagyok az álom autómon, és 3 év alatt átlag évi 5-600000-be fájt a fenntartása, mindezt úgy, hogy nagyon sok mindent én megcsináltam: olaj, szűrő cserék, futómű szillenetek, fékek. Csak a motor hibákkal vittem szerelőhöz. A fenti összeg csak alkatrész és munkadíj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!