EGR szelep levakolása? Érdemes? Hogy kell?
Általában a kipufogó leömlőből megy a szívótorokba egy fém cső, az előtt, mögött lehet az elektromos vezérlője(vagy mechanikus, vákumcsővel)
Ha nem kopott a motorod, akkor nem érdemes vele vacakolni, sok vizet nem zavar.
De pl régebbi, sok km-t futott dízeleknél szinte kötelező már, mert azoknál pár lóerő is nagy gyengülést hoz.
Egyszerűen a csőbe, ahol fel van csavarozva a csonkokra, oda acél lemezből flexelsz egy tömítést, de lehetőleg vastagabb lemezből, mert volt szerencsém egyszer beleejteni a csőbe egy szétrohadt, vékony lemezt. Szerencsére porszívóval ki tudtam szívni, nem kellett szétbombázni az egész turbót. :)
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__94..
Ki lehet iktatni, amit vesztesz vele: 1) kicsit megnő a fogyasztás 2) a magasabb hőmérséklet hamarabb kikezdi a hengerfejtömítést 3) na nincs szerencséd nem megy át műszakin az autó
Érdemes, mert utána nem rakja tele retekkel a szívósort.
Én levakoltam gyári(!) cikkszámozott lemezzel, plusz kitakarítottam a szívósort. Laza 3 órán keresztül vakartam belőle a kormot.
Ezt az egyszerű vakolást nem minden autónál lehet eljátszani. Mivel az egr szelepen keresztül nem kap levegőt, ezért a légtömegmérőn nagyobb mennyiség megy keresztül. Az utóbbi 15 év autóinak a nagy része ennek hatására már gyújtja is a check engine lámpát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!