Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » EGR szelep levakolása? Érdemes...

EGR szelep levakolása? Érdemes? Hogy kell?

Figyelt kérdés
Valaki mondta nekem,hogy az egr szelep nem olyan fontos a kocsiban nem gond ha ki van iktatva. Másnéven "levakolni" lehet és ajánlották is,állítólag a visszavezetett gáz károsabb a motornak mint hasznos csak a környezetre van hatása.Ez vajon igaz? Ha igen,hogy kell levakolni? Valami erre megfelelő fém lemezt mondtak becsavarni a lyuk elé vagy valami ilyesmi.Kíváncsi vagyok más véleményére mert egr szelep csere mellett állok,de ha ez igaz akkor nem veszek és megspórolom az árát.Csak tudjam megcsinálni.

#vakolás #szelep #EGR #kiiktatás #hogy kell pontosan?
2018. dec. 14. 15:31
 1/8 anonim ***** válasza:

Általában a kipufogó leömlőből megy a szívótorokba egy fém cső, az előtt, mögött lehet az elektromos vezérlője(vagy mechanikus, vákumcsővel)

Ha nem kopott a motorod, akkor nem érdemes vele vacakolni, sok vizet nem zavar.

De pl régebbi, sok km-t futott dízeleknél szinte kötelező már, mert azoknál pár lóerő is nagy gyengülést hoz.

Egyszerűen a csőbe, ahol fel van csavarozva a csonkokra, oda acél lemezből flexelsz egy tömítést, de lehetőleg vastagabb lemezből, mert volt szerencsém egyszer beleejteni a csőbe egy szétrohadt, vékony lemezt. Szerencsére porszívóval ki tudtam szívni, nem kellett szétbombázni az egész turbót. :)

2018. dec. 14. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
ahogy előttem írta a szakemberAz a helyzet, hogy pár éve rájöttek, hogy az EGR szart sem ér, tehát le is álltak a beépítéssel. A meglévőeknél csakis a sárga lámpa az ellenfél.Úgy kell megoldani az EGR vakolást, hogy ne égjen a motorhiba lámpa. Amúgy nem oszt, nem szoroz.
2018. dec. 14. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
"hogy az EGR szart sem ér, tehát le is álltak a beépítéssel. " What? Jelenleg pont az EGR az egyik okozója, hogy a mai motorok már a 200e km-t se biztos hogy elérik.
2018. dec. 14. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__94..


Ki lehet iktatni, amit vesztesz vele: 1) kicsit megnő a fogyasztás 2) a magasabb hőmérséklet hamarabb kikezdi a hengerfejtömítést 3) na nincs szerencséd nem megy át műszakin az autó

2018. dec. 14. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Érdemes, mert utána nem rakja tele retekkel a szívósort.

Én levakoltam gyári(!) cikkszámozott lemezzel, plusz kitakarítottam a szívósort. Laza 3 órán keresztül vakartam belőle a kormot.

Ezt az egyszerű vakolást nem minden autónál lehet eljátszani. Mivel az egr szelepen keresztül nem kap levegőt, ezért a légtömegmérőn nagyobb mennyiség megy keresztül. Az utóbbi 15 év autóinak a nagy része ennek hatására már gyújtja is a check engine lámpát.

2018. dec. 14. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Igazából, ha tiszta a szívószelep és nincs benne az EGR az egy 150e km-es autónál durva litereket tud számítani. Nálam az is250-nél konkrétan -1,5l városban inkább -2l fogyasztás. (10l alá 90-es tempomattal se akart nagyon lemenni)
2018. dec. 15. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
dízelnél aki járt már műszakin az pontosan tudja, hogy teljes terhelésen néznek károsanyag kibocsáltást, és köztudott, hogy teljes terhelésen EGYÉBKÉNT IS ZÁRVA AZ EGR, tehát kottára ugyanolyan értéket fog hozni. EGR részterhelésen engedi csak be a füstöt a szivórészbe, így csak ott lesz változás, de nagy terhelésen igy is ugyis zárva tart. Részterhelésen pedig előny, mivel mondjuk 30% kipufogó gáz nem a turbó fele ment hanem vissza az egr fele, ezáltal kevesebb levegő hajtotta a turbót, de falazás után, részterhelésen is minden kipufogó gáz a turbó fele megy, ezáltal jobban rendelkezésre áll majd a turbó, közvetlenebbnek lehet majd érezni az autót, nem lesz erősebb csak jobban reagál majd a gázra.
2023. jan. 14. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:
VW T4 2.5TDI-nél Tatám volt az első tulaj azóta is nállunk van nincs széthajtva vigyázva van rá most lett benne 200.000km és mióta le van falazva és ki van takarítva teljesen a motor plusz teljesen új kipufogórendszer azóta sokkal szebben jár a motor, műszakin is átmegy hát az hogy kevesebbet eszik az max 2-3deci/100km de jobban megy kicsivel az autó bár van egy kis fekete füstje..nem kormol de nagyon halványan látszik...Ha valaki Dízel autót épít mint én is az első dolog az hogy lefalazzuk az egr-t...Felesleges csak kormolja a motorbelsőt
jún. 17. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!