Mitől rázhat a kormány?
Sziasztok!
Most megy műszakira majd az autó,elötte elszoktam vinni gyors átvizsgálásra.A szerelő felemelte,megrángatta a kerekeket,átnézte az alját aztmondta,hogy a korához képest nagyon jó.Viszont annyira elmerültünk más dolgokba,hogy elfelejtettem mondani neki hogy a kormány valamiért 40-45nél rángat.Viszont azt mondtaa,hogy a gumik kopottak,ezzel nem megy át műszakin.Nos a kérdés a következő.Lehet-e a probléma oka,hogy a kerék kopottsága miatt rángat a kormány 45körüli sebességnél?1.5 hónap múlva megyek vissza a szerelőhöz féket csináltatni,csak kiváncsiságból már érdekel ez is.
Bizony, ez tipikus jelenség. Ilyen szar gumival már nem szabad közlekedni. Vagy centíroztasd pár ezerből, vagy veszel a legolcsóbb gumiból egy garnitúrát.
Életveszélyes ez a rángatás.
Csak gyorsításnál rángat, vagy üresben gurulva is?
Centrírozni a kerekeket kell. Ez annyit jelent, hogy a kerék súlypontját középre hozzák kis súlyokkal. Bármelyik gumisműhelyben megcsinálják pár ezresért. Gumicserénél egyébként alapból kell centrírozni.
Törvényszerű, hogy az első gumik jobban kopnak.
Azon van a nagyobb súly, azon van a hajtás (hacsak nem RWD), kanyarodáskor is az kopik.
Nézd meg, hogy mennyi idősek a gumik. Ezt a DOT számból látod, ami a gumi oldalán kell legyen. Ez egy 4 jegyű szám, pl. 3516 azt jelenti, hogy 2016 35. hetében készült a gumi. Ha 8 évnél öregebb a gumi, akkor amúgy is a kukába való.
Télen a hóba, jégbe nyári gumival értelemszerűen ne indulj el. Legalább 4 évszakos, de inkább téli gumival menj.
A törvény szerint csak az egy tengelyen lévő gumiknak kell egyformának lenni, de az a biztos, ha mind a négy egyforma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!