A duplakuplungos sebességváltót vagy a hagyományos hidrodinamikus váltót preferáljátok és miért?
Hangja? Hangja a motornak van a váltónak nincs. (vagy ha van akkor az nem feltétlen jó)
Mondjuk tőlem a CVT áll legtávolabb, pont azért amiért a robogókat se kedvelem túlzottan. (előbb van hang mint a gyorsulás)
Nagyon elterjedtek a VW féle autókban a DSG-k, tényleg nagy élmény, hogy milyen gyorsan vált, meg minden, DE nem kényelmes.
Egyszerűen nem tud finoman elindulni. A régebbi modelleknél kúszni sem tud még, mint a hagyományos automaták, ezért kell egy kicsi gáz, akkor meg hirtelen megindul, nem lehet vele nagyon finoman centizgetni. Ezt nagyon nem szeretem. Továbbá pont ahol az automataváltónak előnye lenne, vagyis a nagy dugókban való állandó megállás - elindulás, nos a DSG-nek ez a halála. Egyszerűen elégeti a kuplungot ilyenkor.
Szóval én a hagyományos Tiptronicot preferálom, pontosabban ez is van, 2012-es Audi, 8 sebességes ZF. Ez már nagyon kiforrott váltó, semmi gond nincs vele, és már így is nagyon gyors, és a vezérlője is kiváló, nem sokat tétovázik visszaváltásnál. Araszolásnál, centizgetésnél meg olyan mint a vaj, hihetetlenül finom a működése.
A DSG robotizált váltó, amit a vezető (kezelő) szempontjából lehet az automaták közé sorolni, ahogy a többi robotizált váltót, de technikailag lényeges az,vhogy a robotizált váltókban van kuplung, amit szervó motor kezel.
Ezért nem olyan kifinomult a váltás, mint a valódi automata váltóknál, ahol nincs kuplung, szelepek nyitása-zárása történik...
A DSG váltó gyors, üzemanyag takarékos, de nem elég kifinomult, és drága, csak az utóbbi nlhány évben kezdték tömegesíteni, még nem tudjuk mennyire lesz időt álló, a klasszikus hidrodinamikus váltók meg évek óta a piacon vannak..
Audi multitronicot és sima hagyományos váltókat használtam hosszabb távon.
A multitronic érzésre nagyon jó, jól gyorsul, gyorsan reagál gázadásra. Gyenge pontja, hogy 300 000km körül (elvileg) nagyrészük elhalálozik.Nekem 220.000-nél problémamentes volt.
A hagyományos lassabb, robosztusabb váltó.Használatra tökéletes, a multitronic jobb, viszont "csak" 410.000-nél a hátramenetet kellett felujitani a hagyományosnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!