Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Amikor összerakták a 200-as...

Amikor összerakták a 200-as Ikarusokból azokat a típusokat amiknek jellegzetes erős süvöltő hangjuk volt a Rába hídtól meg nemtudommitől, tudták hogy ilyen lesz a végeredmény?

Figyelt kérdés
vagy véletlenül lett sajátossága az a motorhang amit mindenki ismer(t)? nem számított hátránynak hogy ettől hangos a busz?
2018. dec. 5. 17:19
 1/6 anonim ***** válasza:
a difi sivít, abban kellene valamit kavarni. vagy sűrű olaj, vagy jobban eltalált napkerék.
2018. dec. 5. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Őszintén nem tudom, hogy így tervezték e, vagy sem, de véleményem szerint pontosan tudták hogy így fog süvíteni, csak tojtak rá. Valószinüleg újkorukba csendesebbek voltak egy kicsit. Vagy akkor lehet, hogy még tényleg a tartósság volt a szempont. Bár manapság már tudnak teljesen csendes diffit is csinálni, ami elmegy 2 millió km-t is. Csak minden bizonnyal az Ikarusnál nem feltétlenül az ergonómia és a kényelem, komfort volt az elsődleges szempont.
2018. dec. 5. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
valamennyire lehetett a kényelem is, hisz végülis a laprugót is légrugóra cserélték későbbi típusokban (lehet hogy a nagyobb rázkódás rosszabb viszsajelzéseket keltett mint a hangos motorzaj) tényleg abba bele sem gondoltam hogy új korukban is ilyen lehetett-e, én már az akkor is több tíz éves modelleket ismertem már csak meg gyerekként
2018. dec. 5. 17:45
 4/6 anonim ***** válasza:

A visító hang külső bolygóműves megoldás sajátossága, nem Ikarus-specifikus, a korabeli nyugati típusoknál is gyakran előfordult.

A zaj okozta kellemetlenséget pedig úgyszolván feláldozták a műszaki tudományok oltárán. Akkoriban amúgy sem volt akkora szerepe az ergonómiának (sem nyugaton, pláne nem keleten), mint manapság.

2018. dec. 5. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Nem tudták, hogy ez lesz a végeredmény. Nem is volt törvényszerű, hogy a bolygómű így ordítson, csak a hiánygazdálkodásban at Ikarus nem engedhette meg magának, hogy a "kicsit sz*r de nagyjából működik" kategóriájú, pontatlanul megmunkált, ezért visító Rába hidakat ne vegye át, mert elsősorban darabszámot kellett produkálniuk, a minőség csak sokadlagos volt. Utána pedig a karbantartás teljes hiánya miatt az eredetileg csendes hidak is elkezdtek üvölteni.
2018. dec. 5. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Az a hang a kilométerek százezrei alatt alakul ki a kopástól. No meg valljuk be, senki nem foglalkozik a difiben lévő olaj cseréjével amíg nincsen baj. Ha meg már van akkor mindegy.
2018. dec. 6. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!