Melyik az a 15 év körüli dízel autó ami ma legjobban megéri vételt?
én évi 17-18000 km-nél, az 1.9 pd-m és a korábbi 1.6 benzinesem fogyasztásához mérve, 2,5 év átlaga alapján kb 100000 ft megmaradt pluszba, így gyakorlatilag az autóm nemhogy 0 ft-ba, de még hasznot is hoz. Amiket cserélni kellett azt a benzinesen is kellett volna (gumik, olaj, vezérlés...néhány apróbb meghibásodás). Átlag évi 140000 be került a pd fenntartása, és 190000 -et spórolok üzemanyagon.
A benzines is belekerült évi 140000-be (néha többe is), ez 2,5 év alatti szerviz + üzemanyag többlet kb 140000x2,5+190000x2,5=825000 ft, ebből lejön a pd fenntartása fordított összeg kb 340000 ft =485000 ft (gyakorlatilag nincs mert nem tettem félre, de mégis megmaradt és másra költöttem).
485000-ből majdem kijön munkadíjjal minden dieseles cucc:
turbó csere kb 160000 (új középrész 1 év vagy 50000 km gari)
pd elem csere kb 180000 (45000/db szereléssel felújtott 1 év gari)
lendkerék kuplung szettel 120000 + kb 6 óra munka 50000 =170000 (lendkerékre van 1 év gari, kuplungra lehetetlen érvényesíteni)
ez így összesen 510000 körül lenne, különbség kb 30-40000 ft ráfizetés és min 200000 km-ig nincs probléma velük. Én ennyit kb 11-12 év alatt teszek meg!
Ez szerintem nagyon is megéri, de csak hosszútávon. Mert annak nincs értelme, hogy kicserélsz mindent amit felsoroltam aztán meg eladod mert sokba van.
14 éves golf 4 1.9 pd 131 le 1200000 ért vettem
összehasonlítási alap 18 éves golf 4 1.6 sr 101 le (eladáskor 16 volt) 800000 elvitték
Átlag 3 liter/100 km a különbség.
Szóval nem volt az a hű de nagy befektetés, de ezt sokkal részletesebben kimatekoztam magamnak, mi ami nekem megfelel és minden létező nézőpont kompromisszumokkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!