Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a véleményetek, így első...

Mi a véleményetek, így első körben tapasztalat nélkül az új Renault/Nissan/Mercedes 1.3 benzin motorról?

Figyelt kérdés

A 16 szelepes motor szakít a hagyományos, négy szelep között központosan elhelyezett gyújtógyertyás felépítéssel. Inkább a benzinbefecskendezőt helyezték a négy szelep közé, a gyertya pedig oldalról gyújtja meg a 250 bar nyomással befecskendezett üzemanyagot. A kipufogó- és a szívóoldalon is folyamatosan változó idejű szelepvezérlés van, a szelephimbák görgővel kapcsolódnak a vezérműtengelyekhez. A hengerfej kialakítása, metszete jellegzetes háromszöget formáz, amelynek a kompaktság mellett előnye a rövid kipufogócsatornák egészen a turbóig. A turbófeltöltő nagyon kis méretű, kis tehetetlenségű egység, a nyomásszabályzást pedig elektromosan vezérelt megkerülőcsatorna (wastegate) nyitásával végzik.


Az 1332 köbcentis motor 140 és 160 lóerős változatban érhető el. A 160 lóerős változat nem csak a 6 fokozatú kézi váltóval, hanem az új DCT duplakuplungos automata váltóval is rendelhető. Mindkét motorváltozat benzinmotorokra tervezett részecskeszűrővel (GPF) van felszerelve, így részecskekibocsátásuk minimális.


Alapvetően egy diesel motort csináltak belőle fenntartásilag.

-nagynyomású befecs. szelepek (250 bár)

-turbó, elektronikus vezérléssel

-változó szelepvezérlés

-készecskeszűrő, amihez persze hozzátartozik a katalizátor is. Mert úgy kormol mint egy diesel csak ezt nem hangoztatják

- kettős tömegű lendkerék, mert csak ezzel lehet kisimítani a motor járását

-úgy viselkedik mint egy 2500 benzines, vagy akkor már nevezhetjük diesel karakterisztikának is.



2018. nov. 20. 19:12
 1/6 anonim ***** válasza:

Hat tudod, nem veszek se mercit se ronot, se nissannak hivott ronot igy tulkeppen a hajukra kenhetik a hulladekukat.


Udv egy skyactiv benzinesbol :))

2018. nov. 20. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
74%
A Mazda valóban rengeteg energiát ölt a SkyActive motorokba, kár, hogy az autó egyéb részeire már nem maradt se ötletük, se erejük. :-)
2018. nov. 20. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Annyi baj legyen 2014 ev vege ota tehat most lesz 4 eve meg a kocsi olajcseren kivul nem latott szerelot.

Teljesen tokeletes.egyetlen kritika ha nem kotom be a biztonsagi ovet akkot nem kattog az index. :))

2018. nov. 20. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
45%
"-úgy viselkedik mint egy 2500 benzines, vagy akkor már nevezhetjük diesel karakterisztikának is." , nem nem viselkedik úgy. Amíg nincs töltőnyomás addig lényegében egy 1.3-as szívó. 2500-5000-ig lehet jól megy de alatta és felette halott. Az első tulajnak biztos jó lesz, használtan valószínű nem lesz egy ajánlott kategória, főleg ha városi autóként használták.
2018. nov. 20. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
260 Nm 2000-tól 3500-ig. A 160 lóerő már 5500-as fordulaton megjön, nem kell pörgetni. A turbó szinte késedelem nélkül reagál, nem érezhető turbólyuk (totalcar cikk)
2018. nov. 20. 20:59
 6/6 anonim ***** válasza:

"A 160 lóerő már 5500-as fordulaton megjön, nem kell pörgetni."


Ja, tényleg nem kell pörgetni. Már-már alapjárat.

2018. nov. 20. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!