Mi a véleményetek, így első körben tapasztalat nélkül az új Renault/Nissan/Mercedes 1.3 benzin motorról?
A 16 szelepes motor szakít a hagyományos, négy szelep között központosan elhelyezett gyújtógyertyás felépítéssel. Inkább a benzinbefecskendezőt helyezték a négy szelep közé, a gyertya pedig oldalról gyújtja meg a 250 bar nyomással befecskendezett üzemanyagot. A kipufogó- és a szívóoldalon is folyamatosan változó idejű szelepvezérlés van, a szelephimbák görgővel kapcsolódnak a vezérműtengelyekhez. A hengerfej kialakítása, metszete jellegzetes háromszöget formáz, amelynek a kompaktság mellett előnye a rövid kipufogócsatornák egészen a turbóig. A turbófeltöltő nagyon kis méretű, kis tehetetlenségű egység, a nyomásszabályzást pedig elektromosan vezérelt megkerülőcsatorna (wastegate) nyitásával végzik.
Az 1332 köbcentis motor 140 és 160 lóerős változatban érhető el. A 160 lóerős változat nem csak a 6 fokozatú kézi váltóval, hanem az új DCT duplakuplungos automata váltóval is rendelhető. Mindkét motorváltozat benzinmotorokra tervezett részecskeszűrővel (GPF) van felszerelve, így részecskekibocsátásuk minimális.
Alapvetően egy diesel motort csináltak belőle fenntartásilag.
-nagynyomású befecs. szelepek (250 bár)
-turbó, elektronikus vezérléssel
-változó szelepvezérlés
-készecskeszűrő, amihez persze hozzátartozik a katalizátor is. Mert úgy kormol mint egy diesel csak ezt nem hangoztatják
- kettős tömegű lendkerék, mert csak ezzel lehet kisimítani a motor járását
-úgy viselkedik mint egy 2500 benzines, vagy akkor már nevezhetjük diesel karakterisztikának is.
Hat tudod, nem veszek se mercit se ronot, se nissannak hivott ronot igy tulkeppen a hajukra kenhetik a hulladekukat.
Udv egy skyactiv benzinesbol :))
Annyi baj legyen 2014 ev vege ota tehat most lesz 4 eve meg a kocsi olajcseren kivul nem latott szerelot.
Teljesen tokeletes.egyetlen kritika ha nem kotom be a biztonsagi ovet akkot nem kattog az index. :))
"A 160 lóerő már 5500-as fordulaton megjön, nem kell pörgetni."
Ja, tényleg nem kell pörgetni. Már-már alapjárat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!