Mennyire és miért fontos az nektek, hogy egy kocsi mennyit ment?
8 éves 80000km ...teljesen valós lehet,turbós benzines és az állapotát nézve városba használhatták főleg (csöppet el volt kokszolódva) stb volt még baja,gazda se valami gondos volt (kokszolódás alap probléma annál)
szintén 8 éves 170000km sokkal szebb állapotba.
Mind2 autó ugyan olyan volt,csak a több kilométeres sokkal jobb állapotba ,gondosabb gazdával.
A több kilométerest vettem meg,mert az állapot lényegesebb
Azért megnézem, de nem az alapján választok autót.
Nagyjából van egy tapasztalat által kialakított elképzelésem hogy az autó típusától és korától függően mennyi az a tartomány ami reális. Ha azon belül van akkor nyugodtabb szívvel megyek el átnézni. De sok úgyis tekergetve van. Most egy 20 éves autónál lévő 150-180 ezres km futásokat nehogy elhigyjük már.
De mindig állapot alapján veszek és sose a szám alapján. Akiknek a hozzáértésük abból áll hogy minél kissebb a szám annál jobb, azok az ignoranciájuk miatt meg is érdemlik hogy át legyenek bszva.
Nekem fontos, hogy ha autót veszek akkor inkább : 6 éves accord, de nem nézem meg a 80 ezres órával lévőt, hanem ami 200 ezer környékén van.
Miért?
- Őszintén legyen sok, és korrekt , mind tulaj szempontból mint szervízből, jobb mint egy hazudott darab.
Vannak akik kihozzák a szalonból és 25 ezer alatt lerúgnak 1 szett gumit, kikoptatják a kormányt, az ülést és a kuplungot szétrúgják.
A kilóméter, az csak a futás.
Az papíron befolyásolja a legtöbb alkatrész állapotát.
Papíron.
A civic 2.2 CDTI-mben gyári turbó és kettőstömegű van.
5 évesen 165 ezer km-rel megvettem, most 9 éves és 304 ezer van benne, viszont kiröhögtem eddig 55 ezer km-rel a gyárilag jósolt ciklusát a turbó & lendkeréknek és még mindig egy percig sem gondolkodok cserén, mert hibátlan.
Nem beszélek róla, hogy az olajat 10 ezrenként kellene cserélni még is elment 80 ezret egy olajjal.
Na jó ez nem igaz c:
Semennyire.
263 000 kilométerrel vettem autót.
Mert jó.
Sokan szívesen vesznek csak városban használt 60 000 kilométeres autót.
Ami napjában 20*szor van indítva, állandóan padkán állnak vele.
Állandóan hidegen van használva, kuplung, sebváltó agyonhasznált stb..
Nemértem.
Nekem fontos a jó állapot és, hogy új újszerű legyen. Nem tudnék más által leharcolt kocsit jó ízléssel használni. Ahogy mobilt vagy kávéfőzőt, mosógépet sem veszek használtan, hiába állítják hogy jó.
Vannak környezetemben akik csak használt autót vesz, de az árának 2-3x rákölti, mert folyton belefut a rossz döntésbe. Egyébként virágzik a használtautó piac nálunk, mi lettünk Európa öreg autó lerakása, a közlekedésbiztonság szempontjából is rossz a túlzottan sok régi sok km autó.
Fontos. Hiába dumál mindenki, hogy nem számít a km, de igenis számít. Volt saját autóm amit 420 ezer km-el adtam el, teljesen hibátlan volt, és ránézésre újszerűnek tűnt. De mégis az az autó már annyi terhelést és kopásnak volt kitéve, hogy sosem lesz olyan, mint egy valós 180 ezret futott ugyanolyan modell. És akkor itt jön képbe a valós km.
Használtautóknál akár kétszeres felára is lehet egy 140 ezer km-t futott autónak, amelynek számlákkal, szervízkönyvvel és egyéb apróságokkal leigazolható előélete van, egy ugyanolyan, 250 ezret futott, bizzonytalan előéletű autóhoz képest. A kétszeres felár nagyon soknak tűnik, de abszolút megéri. Ha nem másért, akkor azért, mert a 140 ezresbe még simán bele tudsz tekerni 200 ezer km-t, de a 250 ezresben már 450 ezer km lesz, ami bizony sok. Főleg ha teljesen megbízható autó kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!