Kinek ajánlott a hátsó kerék meghajtásó autó?
Tisztelt Kérdező Úr/Hölgy!
A következőt tudom mondani Önnek ezügyben.
Az erősebb autók, melynek teljesitmenyéne több, mint egy átlagos családi autónak már vagy hátsókerék hajtású vagy pedig összkerekes.
Indulásnál a súly hátsó kerekekre nehezkedik, igy egy elsőkerék hajtású autó veszit a tapadasából.
Viszont igen nagy hátránya az, hogy rosszabb a menetstabilitása, ami igencsak fontos.
Nem véletlenül a nagy német márkák erősebb modelljei előszeretettel negykerék hatásúak. Stabilabb mint az utóbbi kettő, annyi a hátránya, hogy minimálisan nagyobb a súly, a hajtás vesztesége, de bőven kárpótol vezetesbeli élményben.
Nincs túl nagy különbség.
Vezettem nagypolskit (friss jogsival), Nivát és "átlag" autót.
Szóval hátsó kerekest, 4 kerék hajtásút, és első kerekest.
Átlag használatban nincs semmi érezhető különbség. Télen csúszós úton hátsó kerekessel óvatosabban kell menni, mert hamar kidobja a seggét.
Üdv: egy női sofőr...
de, az is jól boldogul, aki most szerezte a jogsit..
sokan fordítva ülnek a lovon. pár évtizede még mindenki hátsóm hajtással járt, kivéve a trabisokat, wartyogósakat...és nem dőlt össze a világ.
tehát bárki vazetheti, aki némi érzékkel tudja kezelni a kuplungot.
aztán később lehet égetni..
Most vettem az első hátsókerekes autóm. Amit eddig el tudok mondani, az az, hogy nekem tetszik, és pár apróságon kívül semmit nem veszel észre mindennapi vezetéskor.
Annyi, hogy gyorsításkor jobb a tapadás, mert hátra kerül a súlypont, kanyarokban stabilabb, nem orrtolós, és az okosok azt mondják, hogy az jó dolog, hogy nem a hajtott tengelyt kormányzod, mert az csak felesleges terhelés a futóműnek, ha belegondolsz, van benn igazság.
Az, hogy télen mi lesz, majd kiderül, de mivel új típusom van, az elektronika majd teszi a dolgát(meg azt mondják, hogy a jó téligumi a titok), és igaz, nem abban az árkategóriában van az autó, hogy nyugodt szívvel megyek majd vele keresztben, de azért megpróbálom, ha lesz rá lehetőségem.
Igazából az a lényeg, hogy legyen hozzá érzéked, és nem lesz vele gondod. Nyilván olyannak való, akit érdekel az autózás, nem csak A-ból B-be akar eljutni, mert annak csak nyűg. Ha biztosra akarsz menni, akkor elmész egy vezetéstechnikai tréningre, és közúton, kis forgalmú helyen próbálgathatod az autót, hogy mit csinál, ha megcsúszik.
Ezt zárójelben, lehet egyesek hülyeségnek tartják:(Esetleg számítógépes szimulátorok is segíthetnek a dolgokban, ott kiderül, hogy miként viselkedik az autó bizonyos szituációkban. Sokan megkérdőjelezik ezt, de a versenypilóták is sokszor gyakorolnak szimulátoron, és manapság egész jó játékok vannak, és egy jó kormánnyal még élethű is lehet.)
Én tavaly TÉLEN szereztem jogsit, ráadásul egy BMW E60 530d (ráadásul tuningolt) volt az OKTATÓAUTÓ. Tehát egyből beleestem a mélyvízbe. 300 lóerő, 600 NM, hátsókerék hajtás, jeges, vizes út, és egy vérre menő oktató. (ja és Budapesten vezettem, bent a csúcsforgalomban). Ennek az lett az eredménye, hogy egy életre megtanultam, hogy a vezetés nem játék, hogy az autó bizony meg tud csúszni, ki tud farolni, ha 100ról hirtelen fékezel jeges úton akkor bizony az a fékút tényleg több, mint 100 méter, a vízenfutás sem buli stb stb. Nem volt végig ilyen a tél, pár ilyen alkalom volt a 32 óra alatt, de felért egy vezetéstechnikai tréninggel.
Én beleszerettem a hátsó kerék hajtásba, azóta nem is nagyon vezetek másmilyen autót, megkaptam a családi avensist, de nem tudom ugyanolyan hévvel és ugyanolyan könnyedén vezetni, mint egy sima hátsó kerekes autót. Amit el tudok mondani, mint előnyt: könnyebb vele fordulni, a nagy 5ös limuzinnal ugyanúgy parolsz, mint egy toyota yarissal, a kigyorsítás a kanyarokban elképesztő érzés, és egyébként ha megcsúszol könnyebb is megfogni, mint egy elsőkerekest (bár az elsőkerekes meg elvileg nehezebben csúszik meg).
Ami hátrány: ha nem kimondottan sport autót akarsz, hanem egy sima középkategórás autót, amibe még a család is belefér, a BMW-nél úgymond "nincs lejjebb". A mai autók zöme elsőkerék hajtással készül, még az új SUV-k is. Ha te hátsókerekest akarsz, akkor a legolcsóbb megoldás tényleg a BMW, Lexus. A Mercedes meg a Jaguár már drágább, ott van még az Infinity, az meg ritka, mint a fehér holló. Felette már csak tényleg a Porsche és társai.. Én sajnálom, hogy nem gyárt pl a Ford vagy mondjuk a Honda hátsó kerekeseket. Nekem BMW e46 320i van, 2002-es évjárat, 170Le, automata. Az automata váltó rendben van, a motor rendben van, de néhány kisebb elektronikai biz baz plussz a korrozói azért elég költséges.Ja és 22 vagyok, a kötelező meg a Casco sem olcsó így. Én főleg autópályán használom, kb havi 1000km-t megyek csak vele, de így is benne van átlag havi 60-70 ezer ft-ban.
Ja és amúgy pl nyáron jó vele élményautózni, kimész vasárnap délben az M6osra, tök üres, és akkor meg is lehet neki ereszteni, amúgy meg teljesen kulturáltan lehet használni a hétköznapi közlekedésben.
Ami talán hátrány, az a többi ember rosszallása, előítélete. Én egy 22 éves lány vagyok, egyetemre járok, apa vette nekem a kocsit. Rám az emberek nagyon csúnyán néznek, amikor kiszállok ebből az autóból. Ha egy másodperccel később rakom ki az indexet, ha 50 helyett 60-al megyek mert sietek, vagy ha az autópályán jobbról előzöm meg 120al a 90el a belső sávban közlekedő egyént, már mutogatnak, hogy na bmws paraszt. A másik, amikor ugyanezek az emberek provokálnak, és direkt ki akarják belőled hozni azt, amit ők hisznek a BMW-sekről.. Normálisan közlekedek a városban, megállok a piroson, beáll mellém valaki, letekeri az ablakot, rám néz, elkezdi durrogtatni a motort, és mutogat, hogy versenyezzünk.
Egy szó, mint 100, kedves kérdező, szerintem próbálj ki egy-két hátsó kerekes autót, meg mondjuk egy összkerekeset is, és utána vonj le egy következtetést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!