A Volkswagen konszern hány féle automata váltóval gyárt autót? Ezek közül melyik a legjobb, és melyikkel nem érdemes megvenni autót?
DSG 7, DSG 6, ZF 8gang, Multitronic.
Igazából közlekedésre mind alkalmas, a 7-es DSG azért szokott elhalálozni 250e km körül mert lifetime olaj van benne és nem cserélik. Ettől függetlenül a DSG 6sebességese és a ZF 8gangos váltója a legjobban használható minden körülmények között.
Nem. A 8 sebességes ZF a legtutibb, de az csak nagy hosszmotoros változatokba szerelik, pl Audi A6, és hasonlók. Ez egy igazi, hagyományos automata váltó, wandlerrel, olajjal, meg minden. Ehhez képest hihetetlenül gyors, és az Audikban jellemzően a vezérlőegység is nagyon jó (nem váltogat össze vissza).
A DSG-k mára nagyon kiforrottak lettek, az újabb modellekben majdnem biztos hogy ilyen van, főleg ha VW-ről van szó. De szerintem soha nem lesz olyan finom, mint egy Tiptronic (mármint a 8 sebességes ZF).
A Multitronicot már kivezették, nem is gyártják tovább. Pedig az Audi vagy 15 évig kínlódott vele, nagyon jó, és finom szerkezet is volt, de gondok voltak vele néhány év után. Pedig semmilyen autóval nem lehet olyan finom rángatásmentesen haladni, mint egy jó multitronicos Audival. Ennek ellenére nem ajánlott ilyet venni.
DSG 7-es váltó, vagy ZF 8 sebesség. Régebbi modelleknél 6 sebességes hagyományos Tiptronic, azok is jók, de lustábbak, mint a ZF.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!