Értelmes dolog olyan 10-12 éves autót venni amire a kereskedő vállal pl 2-3 év javítási garanciát?
Ebben az esetben a gyári garancia már nyílván nem érvényes, de előfordul hogy rendszeres fizetős szervízelés mellett a kereskedő vállal 2-3 év javítási garanciát.
Van értelem iylennel foglalkozni?
Ez attól függ hogy mennyiért adná magát az autót, és hogy a javítási garancia mit takar például. Ezt is úgy értem hogy alkatrész mennyi, teljes ár, vagy valami kedvezmény, meg szerviz díj, meg mi az ami belefér egy javítási garanciába és mi az ami nem. Minden autóban vannak olyan alkatrészek amik idő után kopnak. Most nem kifejezetten a fékekre, vezérlésre gondolok hanem például lengés csillapító, vagy kerékcsapágy, ablaktörlő mechanika például stb.... Hogy ha ezek meghibásodnak vásárlás után 1 évvel akkor milyen feltételekkel cseréli ki esetleg olcsóbban.
Itt a részleteken van a hangsúly hogy mennyire érné meg. Na meg persze maga az autó sem mindegy hogy például elkér érte 1 millió forintot, és olyan állapotban van hogy fél év után már javítani/cserélni kell benne 1-2 dolgot, vagy máshol ugyan azt a típust megveszed 800 ezerért mondjuk és 1-2 évig nem kell szerelő közelébe sem vinned. Meg persze a műszaki érvényessége sem mindegy.
10-12 éves autóra melyik kereskedő vállal garanciát?
Fél év garanciát vállalnak ilyen idős autóknál, de természetesen az sem teljes körű, ha megfőzöd a motort nem kérheted számon a kereskedőn, az "nem rendeltetés szerű használat" következménye.
A fél év arra vonatkozik, higy átvizsgálták az autót, vállalják, hogy a futóművek, fékek fél éven belül nem mennek tönkre, de pl a kuplung már kétes lehet, ha felmerül az említett nem rendeltetés szerű használat.
Üindezzel együtt érdemes lehet így autót vásárolni, de az se mindegy honnan, mert létezik olyan kereskedés, ahol a szerződést magukra nézve nem tartják kötelezőnek, ellenben mindugt van undok arra, miért a vevő hibázott.
2.: Németországban vagyok, és itt összetettebb a a garancia rendszer iylen esetben.
Ez olyan mint egy "műszaki autóbiztosítás". Be kell fizetni havonta pl 20-60 Eurot, rendzseresen hordani vissza az autót átnézetni, aztán attól függően mennyit fizetsz be vállalják a javítási költségeket.
Általábana minimum, hogy az alkatrészt amit cserélni kell fizetik, de a javítási munkabért nem. ettől felfelé minden csak pénz kérdése.:)
2-3 sőt 5 évre is szoktan ilyet itt adni 10 éves autóra is, ha a kereskedő úgy ítéli meg hogy a 10éves autó olyan állapotban van.
Kb így megy itt ahol én vagyok, de lehet hoyg más rendszerek is vannak.
"az alkatrészt amit cserélni kell fizetik, de a javítási munkabért nem."
Pedig pontosan az, ami németben qrva drága, kérdező.
Nem gyenge lehúzásnak tűnik ez az átalányfizetős "javítási garancia".
Van madár aki ennyiért belemegy több évre? :D
4.:
Sajnos teljesen igazad van, de általában ez a legalapabb garanciacsomag és pl olyan esetek ellen véd, amikor akritikus alkatrészek mennek tönkre...
De minél többet fizet valaki, annál nagyobb az esély hoyga munkabért is kifizeti a gari:)
5.:
Hát ezt a kérdést már én is feltettem magamnak....
Gondoloma aki 25 ezer Euroért vesz egy hazsnált mondjuk 4 éves BMW-t annak nem olyan nagy gond havi 50-60 Euro ide vagy oda...
Nem a havi 50-60 euró a gond, hanem az, hogy pontosan nem tudod mit kapsz érte.
Vagy hogy pontosabb legyek, az sem biztos, hogy egyáltalán kapsz-e érte valamit?
/lehet, hogy csak én vagyok bizalmatlan, de szerintem a Teréz-anyák, már régen kihaltak az autójavító iparban/
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!