Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízelmotor szívócső befecskend...

Dízelmotor szívócső befecskendezéssel?

Figyelt kérdés

Még régebben olvastam egy dízelmotorról, lehet hogy csak valami prototípus volt, az volt a lényege, hogy a működéshez szükséges gázolaj nagy részét a szívócsőbe porlasztotta be, és a porlasztócsúcs csak minimális mennyiséget porlasztott be, éppen csak annyit, amennyi a már ott lévő levegő-üzemanyag keverék berobbantásához szükséges. (kb úgy, mint ahogyan gázüzeművé szokták alakítani a dízel motorokat, csak itt gáz helyett is gázolaj ment)


Valaki a leírás alapján nem tudná megmondani nekem, hogy mi a neve az ilyen felépítésű motornak?


Meg azért nekem kicsit sántít a történet, hogy hogyan nem robban be túl korán a már az égéstérben lévő gázolaj?



2018. okt. 24. 17:31
 1/3 crudy ***** válasza:

Dupla injektoros rendszernek hívják. Versenysportban használták és talán munkagépeknél.


Azért nem robban be a gázolaj a szívócsőben mert a gázolaj nem így működik. Nagyon nehezen gyullad meg (egyébként a hengerben sem robban hanem ég) és ahoz, hogy létrejöhessen az égés nagy hőmérséklet kell amit nagy nyomással érnek el. Ezt a nyomást a henger állítja elő sűrítés ütemben. A szívócsőben bőven nincs akkor a nyomás így nincs akkora hőmérséklet sem. Nem rossz dolog ez mert a közvetlen befecskendezés egy hatalmas hátránya, hogy a tüzelőanyagnak és a levegőnek nincs ideje elkeveredni amiből minden rossz dolog lehet. Kopogás, rossz égés stb. Viszont ha a szívócsőbe fecskendezünk akkor mire az a hengerbe ér már egészen jól elkeveredett majd a szüksége maradék tüzelőanyagot a hengerbe fecskendezzük, ami beindítja az égést.

2018. okt. 24. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ, azt a magától begyulladós dolgotnarra értettem, hogy a szívócsőbe befecskendezett gázolaj amikor már a hengerben van, és a dugattyú egyre jobban sűríti össze, miért nem gyullad be magától, idő előtt, mielőtt a porlasztócsúcs befecskendezne? Esetleg meg tudnád mondani ennek a rendszernek a pontos nevét, esetleg valami angol szakkifejezés rá?
2018. okt. 24. 21:01
 3/3 crudy ***** válasza:

[link]


Azért nem gyullad be magától mert akkor elveszne a közvetlen befecskendezés összes előnye. Ugyebár ez előtt így működött. Nem a hengerbe fecskendeztünk hanem kamrába vagy szívócsőbe de nem volt elég jó az égés, nem volt pontosan időzítve. Most viszont pontosan akkor fecskendezünk amikor meg vannak a feltételek így pontosan akkor van égés amikor fecskendezünk azaz mi irányítunk. Benzinnél a gyertya dönti el mikor van égés de dízelnél nem, hanem a befecskendezés. Így ha később fecskendezünk be akkor nem lesz jó a keveredés de pontosabb lesz az égés, ha korán fecskendezünk jobb lesz a keveredés de nem lesz pontos az égés.

2018. okt. 24. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!