Indítás után kb mennyit kell menni egy autóval, hogy az indításkor elhasznált energiát vissza termelje?





Tegyük fel az önindító 1.2 kw-os, egy kisebb autóban ekkora az önindító (a generátor is az autókhoz van meretezve)
Ugye 12V-os a rendszer, az 1.2 kw teljesítmény előállításához 100 ampernyi aramerősség kell. Pl egy akksinak van két értéke az, hogy pl 50 AH és az, hogy 300-400A ( inditóáram erőssége)
Vagyis az akksi 1 óra alatt 50 ampert képes leadni (ennyit képes tárolni) vagyis 600 w/1h. Viszont az akkumulátor képes leadni 400 A-t is. Persze rövidebb ideig.
Most tekintsünk el attól a ténytől, hogy a 12 voltos akkumulátort ahhoz, hogy feltudd tölteni szükséges 14-14,5 voltra van szükséged, de ezt alapjáraton is igyekszik tölteni a rendszer.
No pl egy kisebb autóban van 60 amperes generátor, alapjáraton is kb a harmadát tölti vagyis 20 amper körül. A használt rendszere mint motorvezérlő, stb marad cirka 10 ampered.















Egyeske írt egy választ........ amivel nem mehetünk sokra.
Ugyanis nem tudjuk, hogy az indítás pillanatában milyen állapotban volt az akkumulátor?
Lehet, hogy 82, esetleg 87, netalántán 91%-os töltöttségű volt az akku?
Na most ha nem tudjuk, hogy mennyi hiányzott a 100%-ig, akkor honnan a bánatból tudhatnánk, hogy mennyit kell visszatölteni?
Jah, és még azt sem tudjuk, milyen állapotú a töltőrendszer? Gyorsan reagál a hiányra, vagy csak úgy kényelmesen, "egyszer majd csak" feltölti?
Szóval ez így, egy felettébb kibogozhatatlan helyzet.
Azt írod, "minden elektronikát amit lehet kikapcsolva".... értem, és ha pont a gyújtási rendszerben van egy laza csatlakozás ahol "szökik" a feszültség? Pl. egy korrodált gy.kapcsoló betét?
Egy -tól -ig időtartamra gondoltam átlagban ami a legtöbb autósra vonatkozhat Magyarországon.
Igazából csak az érdekelne, hogy az indításkor elhasznált energiát mennyi idő alatt tölti vissza, nem az, hogy mennyi idő alatt tölti fel az aksit ha 80%-os volt mikor indítottam.





Érthető volt a kérdés. :)
Veszteségek, feszültségesés, stb nélkül meglepően kis idő jön ki, 200 A 20 másodperc az töltésben 10 A (ez egy nagyon lusta generátor) 400 másodperc... legyen rossz a hatásfok, satöbbi, ennek még az ötszöröse sem szakállnövesztő idő.
Akkor ha jól számolom kb 7 és 35 perc közt van.
Ez az idő alapjáraton ennyi vagy vezetés közben?





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!