Az auto mint elvezeti cikk, vagy kozlekedesi eszkoz?
Sziasztok, erdekel a ti nezopontotok, allasfoglalasotok abban a kerdesben, hogy hogyan tekintunk az autonkra.
En szemely szerint elvezeti cikknek tekintem a kozep es felsokategorias autokat, kulonosen a BMW autoit. Mig egy ismerosom szerint csak nagyzolas.. es az auto semmi masra nem jo csak a nehezen megkozelitheto helyek problemait hidalja at, es A-B visz, es erre tokeletesen eleg egy alsokategorias kis auto is a lenyeg hogy megbizhato legyen.
Az én véleményem is az, hogy is-is!
Persze volt már olyan autóm, amire csak közlekedési eszközként tekintettem (pl. Ignis), de a mostani 1 hónapos autómat már élvezeti cikknek IS tekintem.
Lenyegeben elfofadom ismerosom erveleset mert az is egy fontos szempont, de szerintem az autozasnak arrol kellene szolnia, hogy az utazas soran elmenyeket kapjunk, amit egy nagyobb gazfroccs egy elozes, a tapadas, a biztonsag, a kenyelem amit mondjuk egy 330xd vagy 530 meg tud adni, es nem kimeredten szallni ki 130km utan egy daewo matizbol.
Fontos, nem celom ezzel megbantani senkit es nem a kis autok lenezese a lenyege ennek a kiirasnak hanem valaszt szeretnek kapni, hogy miert veszik az emberek a kis autokat amikor kenyelmetlenek, szerintem nem is gyorsulnak tehat nem igazan biztonsagosak, varosba tokeletes.. de rengeteg van kint fouton autopalyan is ilyenbol mint ford ka.. matiz, punto, bmw 1.
Az alacsonyabb ar mellett legyszi ne erveljetek mert, szerintem nem igazan van elteres 3.6millaert es 4 millaert is lehet mar kapni normalis kombikat szedanokat, amikben 2 literes 140 160 180LE motorok vannak, es az ilyen kis 1.1literes 60LE autok is hasonlo arban mozognak.
Koszonom.
Azt ugye tudjuk hogy nem vagyunk egyformák, sokaknak egy elkerülhetetlen közlekedőedény az autó. Az ilyenek jellemzően nem is tudnak vezetni csak ismerik a szabályokat.
Nekem élvezeti cikk, sokkal jobb és egészségesebb mint a drogok. Abban viszont nem értek veled egyet hogy csak egy sok lóerős presztizsmárka lehet élvezeti cikk. Számomra ez nem a gyerekkori autóskártya hogy melyiknek jobb a gyorsulása, végsebessége vagy több a lóerője, ezzel megmutatva hogy nekem van a legfszább kocsim bibibí. Nem érdekel hogy egy gázfröccsre kidobja a seggét és a 16 éves csajok bugyija nedvesedjen emiatt.
Engem az érdekel hogy amikor beleülök jól érezzem magam, amikor visszanézek rá tetszen amit látok, amikor bekapcsolom a zenét elfelejtsem minden problémámat, az úton pedig azt csinálja amit akarok. Igen, a futóművel és a zenével foglalkoztam a legtöbbet.
Tudnék venni egész jó autót, de a 21 éves középkategóriás japánban tökéletesen érzem magam. Ha úgy hozná a sors, egy ennyi idős Swifttel sem derogálna rohangálni.
Egy drágább bmw az erőforrásból és hátsókerék hajtásból adódóan, sok mindenre használható, egy H Astra nyilván célautó, másra nem igazán való, hiába van belőle 105 lóerő feletti is.
Ha a keresetem engedné, én sem ragadtam volna le kizárólag a gyorsasági motoroknál mert szép dolog a 185-200 lóerő hátsó keréken, de ez csak szezonális élvezeti forrás... Elfogadnék egy izmosabb hátsó kerekest, vagy összkerekest 300 lóerőtől felfelé.
Szerintem ez attól függ, hogy kit mennyire érdekel az autós téma.
Vannak, akiknek tényleg csak a tömegközlekedés kényelmesebb és gyorsabb alternatívájának kell a kocsi. Rengeteg ilyet látok. Akit meg jobban érdekel, annak nyilván élvezeti cikk is.
Nekem pl nincs drága nagy autóm. Mégis akár egy hétvégi lemosás az udvaron nem szükséges nyűg, hanem szeretem csinálni. Más pedig ha már nagyon piszkos az autó, legfeljebb egy benzinkúton lemosatja 5 perc alatt a gépi mosóban. Hétvégén pedig horgol vagy valami mást csinál, amiben örömét leli.
Ahogy sokan mondták, nagyon személyfüggő.
Én leginkább úgy fogalmaznám meg, hogy bármelyik autó lehet élvezeti cikk is, hiszen lehet, hogy valakinek csak egy ezeréves Swiftre futja, de kipofozza, foglalkozik vele és szereti is vezetni, viszont abban az árfekvésben előfordul az is, aki tényleg csak azért vesz autót, hogy eljusson A-ból B-be, és nem zavarná, ha a jövőben csak önvezető autók lennének.
A közép- és felsőkategória viszont már részben mindenképpen élvezeti cikk, hiszen egy adott ponton túl elengedhetetlen a műszaki érdeklődés, a járművek szeretete. Aztán, hogy konkrétan kinek mi ebben az élmény és élvezet, azt megint embere válogatja; van aki az esztétikai élményt keresi, van akinek a státusszimbólum mivoltuk miatt jönnek be a prémium autók, van aki a teljesítményt várja el, megint más a kütyüket, a felszereltséget, stb. Természetesen ezen szempontok tetszés szerint keveredhetnek is.
Hogy a magam nevében beszéljek, én elsősorban repülőpárti vagyok, de ha valaki egy közlekedési eszközre élvezeti cikként tekint, akkor jó eséllyel valamilyen szinten a többi is közelebb áll a szívéhez, mint egy átlagembernek.
A repülőkben én nagyon szeretem a komplex rendszereket, az előre gondolkodást, az út megtervezését, azt, hogy sok technikai eszköz áll rendelkezésedre egy modernebb kisrepülőben is akár, ami, ha jól tudod használni őket, mind-mind a kezed alá dolgoznak. Éppen ezért, nálam fontos a megbízhatóság, a felszereltség, hogy nagy távolságokra is kényelmesen lehessen használni az autót, lehetőleg ne kizárólagosan érintőképernyővel lehessen kezelni, hanem legyenek fizikai gombok is, stb. A teljesítmény, a gyorsaság és a magas esztétikai értékű kidolgozottság annyira nem fontos nekem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!