Simson miért nem indul?
Tisztelt Kérdező!
Szeretné segítséget nyújtani a motor helyes beállításához, de ehhez több információra van szükség! Igy leírom a gyújtás pontos beállításának menetét.
1. Előgyújtás pontosan 1,4mm a felső holtpont előtt. Ennek beállításához szükséges egy tolómérő, vagy indikátor óra. a gyertyanyíláson keresztül állítsuk a dugattyút a felső holtpontba, innen mérjük az 1,4 mm előgyújtást az alaplapot fellazítva addig mozgassuk a megfelelő irányba, hogy a megszakító pont akkor kezdjen nyitni ezt multiméterrel is ellenőrizni lehet a pontos beállítás érdekében.
2 Megszakítóhézag 0,4mm a gyári érték. Érdemes a határon belül 3-3,5mm re állítani ellenőrzése hézagmérővel lehetséges
4 gyertyahézag 0,4mm gyári érték érdemes kicsit szűkebbre venni 0,3-0,5 mm beállítani.
Ennek oka, hogy a Simson gyújtás alkatrészei öregek és lendkerék mágnesezettsége sokat vesztett hatásfokából.
Ha ezek be vannak állítva akkor erős kékes szikrát kapunk, ami alkalmas a sürített üzemanyag levegő keverék begyújtására!
A motor nem indul, azt még okozhatja az üzemanyag ellátó rendszer hibája, (karburátor hiba) Ellenőrizhető úgy, hogy kevés üzemanyagot juttatunk a gyertya nyíláson át a hengerbe, rárúgunk a motorra és indulni kell, (használhatunk féktisztító spray-t is.)
Sokszor találkozom olyan problémával is, hogy a karburátor szívócsonknál fals levegőt szív a motor, ez is indításí nehézséget okoz.
Azt írta, hogy a karburátor jól van beállítva, ehhez nem elég az úszó szint beállítása. Pontosan jó lenne tudni milyen karburátor van a motoron? 16N1-11 vagy 16N3 típus eltérő beállítási lehetőséget biztosít, Mind a két karburátornál a súbertű állító lemez alapértelmezésben a 2. reteszbe kapcsolódik.
16N1 karbúrátornál a levegő csavar állítási lehetőség is van az alapértelmezés ütközésik betekert állpotból visszafelé 2,5 fordulat. Karburátort mindig üzem meleg motornál kell és lehet állítani.
Kitérő!
(benzincsap üllepítő tartályát lecsavarja,persze hogy folyik a benzin!)
Amitől a motor nem indulhat még, ha falsot szív (szimerin probléma)vagy kompresszió hiba.
Kompresszió ellenőrzésének egyszerű módja, hogy pár csepp 2t olajat juttatunk a gyertyanyíláson keresztül a hengerbe párszor lenyomjuk a berúgószerkezetet, majd behelyezve a gyertyát megpróbáljuk inditani a motort. ha így a motor indul, akkor kompresszió probléma áll fenn a hengert fúrni kell és a probléma megoldódik.
Persze lehet kompressziómérővel is ellenőrizni a motor kompresszióját, de ilyen eszköz háztartásban ritkán van.
Én használom, de így is sokszor pár csepp olajat szoktam a hengerbe juttatni, ezzel növelni a kompresszió értékét és ha indul a motor, akkor meg van a diagnózis. Hengert le megfelelő túlméretre fúrom a hengert új dugattyú és gyűrűk és már megy is a motor.
Köszönöm szépen a tartalmas és segítőkész válaszát! Igen, bevallom, tényleg kevés információt adtam a motorról.
A gyújtás úgy van beállítva, azt ahogy Ön leírta. A szikra kék színű.
A karburátor 16N1-8 típusú. A levegőcsavar 2,5-re van kicsavarva, a súberlemez felülről a 2. rovátkáb van téve. Itt kérek elnézést, elírtam, a benzincsapon nincs ülepítőpohár, Én a karburátor alját neveztem így, tehát helytelenül. Szóval a probléma, felhelyezem a jól beállított karburátort a szívócsonkra, jól beállított gyújtással. Megnyitom a benzincsapot, várok egy-két percet, hogy a karburátor hadd teljen meg üzemanyaggal. Ekkor óvatosan leszedem a karburátor alját, és a benzin a pohárka belsején lévő szintjelzőnél van. Visszarakom az alját és indítom a motort. Első pár rugásnál felröffen, aztán semmi jel. Gyertyát kiveszem, és általában benzines. Tehát sokat kap. Ekkor újra leveszem a karburátor alját, és ömlik ki a benzin a tömítésnél. Érdekes jelenség, korábban jól beállított karburátornál nem csinálta ezt, és még nem is a túlfolyón folyik ki az üzemanyag.
Másik eset a kompresszió. A hengeren látszik, hogy kopott, lassan ideje lesz csakúgyan egy fúrásnak. A motort tavasszal szedtem szét optikai felújítás szempontjából. Most raktam össze. Tavasszal, ugyan ezzel a kissé kopott hengerrel 2-3 rúgásra indult. Nem hinném, hogy a kompresszió miatt nem indulna.
Tisztelt kérdező!
Valóban "Sokkal" a motor. magas az üzemanyag szint! Ha tolómérővel állítja be a benzin szintet a nyagysúberes 16N1-x karburátornál az alábbiakat kell állítani az úszó fülén.
Zárás: 27mm úszó és a karburátor ház távolsága felemelt úszóval!
Nyitás: 33mm úszó és a karburátor ház távolsága teljesen nyitott állapotban.
Ha ez nagyjából jó, akkor a tűszelep hibás kérem arra is figyelni kell, hogy a tűszelep alatt van egy lechner gyűrű
(tömités) amit ujra nem lehet használni. minden esetben cserélni kell. ( tűszelep új utángyártott 70%-a rossz, én polirpapirral szoktam kicsit megcsiszolni, hogy jól zárjon)
(sajnos a benzin ha utat talál mindig szivárog)
Ettől a motornak el kellene indulni!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!