Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson miért nem indul?

Krómgyűrű kérdése:

Simson miért nem indul?

Figyelt kérdés
Van egy S50-em, szikra van, gyújtás jól be van állítva, karburátor úszószintje is jó, mégsem indul. A gyertyát általában beköpi, megtakarítom, majd visszarakom, pöfékel párat, aztán annyi. Az az érdekes, hogy levettem párszor az ülepítőpoharat, és ömlött ki a benzin, nem pedig a túlfolyón. De úszószint jó, akkor mégis miért ömlik ki? Szimeringek újak, szikra kék és kicsi.(elvileg ez a jó)

2018. okt. 20. 15:26
 1/7 A kérdező kommentje:
Apropó, kipufogó nélkül is próbálkoztam, de semmi. Levegőszűrő is ki lett takarítva, de holnap átnézek mindent.
2018. okt. 20. 19:47
 2/7 anonim ***** válasza:

Tisztelt Kérdező!

Szeretné segítséget nyújtani a motor helyes beállításához, de ehhez több információra van szükség! Igy leírom a gyújtás pontos beállításának menetét.

1. Előgyújtás pontosan 1,4mm a felső holtpont előtt. Ennek beállításához szükséges egy tolómérő, vagy indikátor óra. a gyertyanyíláson keresztül állítsuk a dugattyút a felső holtpontba, innen mérjük az 1,4 mm előgyújtást az alaplapot fellazítva addig mozgassuk a megfelelő irányba, hogy a megszakító pont akkor kezdjen nyitni ezt multiméterrel is ellenőrizni lehet a pontos beállítás érdekében.

2 Megszakítóhézag 0,4mm a gyári érték. Érdemes a határon belül 3-3,5mm re állítani ellenőrzése hézagmérővel lehetséges

4 gyertyahézag 0,4mm gyári érték érdemes kicsit szűkebbre venni 0,3-0,5 mm beállítani.

Ennek oka, hogy a Simson gyújtás alkatrészei öregek és lendkerék mágnesezettsége sokat vesztett hatásfokából.

Ha ezek be vannak állítva akkor erős kékes szikrát kapunk, ami alkalmas a sürített üzemanyag levegő keverék begyújtására!

A motor nem indul, azt még okozhatja az üzemanyag ellátó rendszer hibája, (karburátor hiba) Ellenőrizhető úgy, hogy kevés üzemanyagot juttatunk a gyertya nyíláson át a hengerbe, rárúgunk a motorra és indulni kell, (használhatunk féktisztító spray-t is.)

Sokszor találkozom olyan problémával is, hogy a karburátor szívócsonknál fals levegőt szív a motor, ez is indításí nehézséget okoz.

Azt írta, hogy a karburátor jól van beállítva, ehhez nem elég az úszó szint beállítása. Pontosan jó lenne tudni milyen karburátor van a motoron? 16N1-11 vagy 16N3 típus eltérő beállítási lehetőséget biztosít, Mind a két karburátornál a súbertű állító lemez alapértelmezésben a 2. reteszbe kapcsolódik.

16N1 karbúrátornál a levegő csavar állítási lehetőség is van az alapértelmezés ütközésik betekert állpotból visszafelé 2,5 fordulat. Karburátort mindig üzem meleg motornál kell és lehet állítani.

Kitérő!

(benzincsap üllepítő tartályát lecsavarja,persze hogy folyik a benzin!)

Amitől a motor nem indulhat még, ha falsot szív (szimerin probléma)vagy kompresszió hiba.

Kompresszió ellenőrzésének egyszerű módja, hogy pár csepp 2t olajat juttatunk a gyertyanyíláson keresztül a hengerbe párszor lenyomjuk a berúgószerkezetet, majd behelyezve a gyertyát megpróbáljuk inditani a motort. ha így a motor indul, akkor kompresszió probléma áll fenn a hengert fúrni kell és a probléma megoldódik.

2018. okt. 21. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Persze lehet kompressziómérővel is ellenőrizni a motor kompresszióját, de ilyen eszköz háztartásban ritkán van.

Én használom, de így is sokszor pár csepp olajat szoktam a hengerbe juttatni, ezzel növelni a kompresszió értékét és ha indul a motor, akkor meg van a diagnózis. Hengert le megfelelő túlméretre fúrom a hengert új dugattyú és gyűrűk és már megy is a motor.

2018. okt. 21. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a tartalmas és segítőkész válaszát! Igen, bevallom, tényleg kevés információt adtam a motorról.


A gyújtás úgy van beállítva, azt ahogy Ön leírta. A szikra kék színű.


A karburátor 16N1-8 típusú. A levegőcsavar 2,5-re van kicsavarva, a súberlemez felülről a 2. rovátkáb van téve. Itt kérek elnézést, elírtam, a benzincsapon nincs ülepítőpohár, Én a karburátor alját neveztem így, tehát helytelenül. Szóval a probléma, felhelyezem a jól beállított karburátort a szívócsonkra, jól beállított gyújtással. Megnyitom a benzincsapot, várok egy-két percet, hogy a karburátor hadd teljen meg üzemanyaggal. Ekkor óvatosan leszedem a karburátor alját, és a benzin a pohárka belsején lévő szintjelzőnél van. Visszarakom az alját és indítom a motort. Első pár rugásnál felröffen, aztán semmi jel. Gyertyát kiveszem, és általában benzines. Tehát sokat kap. Ekkor újra leveszem a karburátor alját, és ömlik ki a benzin a tömítésnél. Érdekes jelenség, korábban jól beállított karburátornál nem csinálta ezt, és még nem is a túlfolyón folyik ki az üzemanyag.


Másik eset a kompresszió. A hengeren látszik, hogy kopott, lassan ideje lesz csakúgyan egy fúrásnak. A motort tavasszal szedtem szét optikai felújítás szempontjából. Most raktam össze. Tavasszal, ugyan ezzel a kissé kopott hengerrel 2-3 rúgásra indult. Nem hinném, hogy a kompresszió miatt nem indulna.

2018. okt. 21. 21:09
 5/7 anonim ***** válasza:

Tisztelt kérdező!

Valóban "Sokkal" a motor. magas az üzemanyag szint! Ha tolómérővel állítja be a benzin szintet a nyagysúberes 16N1-x karburátornál az alábbiakat kell állítani az úszó fülén.

Zárás: 27mm úszó és a karburátor ház távolsága felemelt úszóval!

Nyitás: 33mm úszó és a karburátor ház távolsága teljesen nyitott állapotban.

Ha ez nagyjából jó, akkor a tűszelep hibás kérem arra is figyelni kell, hogy a tűszelep alatt van egy lechner gyűrű

(tömités) amit ujra nem lehet használni. minden esetben cserélni kell. ( tűszelep új utángyártott 70%-a rossz, én polirpapirral szoktam kicsit megcsiszolni, hogy jól zárjon)

(sajnos a benzin ha utat talál mindig szivárog)

Ettől a motornak el kellene indulni!!

2018. okt. 22. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszát! Ahogy Ön írja, így lett beállítva a karburátor, azonban tömítés, azaz lechner gyűrű nincs, és nem is volt a tűszelep alatt. A esedékes, akkor beszerzek egyet.( érdekes jelenség, ha ugyan ez a baja, bár korábban remekül ment is.
2018. okt. 22. 18:05
 7/7 A kérdező kommentje:
Ma kicsit megcsiszoltam polírpapírral, azonban ugyan az a jelenség. Első két rúgásra majdnem beindul, de a többire meg se nyekken.
2018. okt. 23. 16:42

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!