Első beindításra hidegen füstöl az autó kék majd fehér ezt 1percig csinálja. Mi lehet a baja? Mennyiért javítható? Mazda 323 f 2002 1.4 benzin 207ezer km van benne
Az olajlehúzó gyúrű ragadhat esetleg, és ahogy melegszik utána vissza nyeri a rugalmasságát.
Ez egy elég nagy javítás. Mert akkor már ha szét van szedve a motor több mindent kell , ajánlott cserélni.
Esetleg meglehet próbálni ilyen Spuri féle adalék anyagot bele, vagy segít vagy nem az olajkokszot letakarítani.
Ha csak egy peren belül megszűnik a kék füst hideg és 5 percnél hosszabb állás után meleg indításkor is,akkor a szelepszárszimeringek a ludasok.
A fehér füst közvetlen hidegindítás után jelentkezik minden kifogástalan motorú autónál is már ősszel a reggeli hidegebb időben.A hideg kipufogóban kicsapódik az üzemanyag égésekor keletkező vízgőz,ekkor csepeg a kipufogó végén,de ami még nem csapódik ki ilyenkor és érintkezik kint a hideg levegővel az ebben csapódik ki és fehér páraként látható.Az enyémnél is és mások kifogástalan motorú autóinál is ez tapasztalható ilyen reggeleken.Minél hidegebb a kinti levegő ez annál látványosabb.
Ha ránézel a kiegyenlítőtartályban a hűtőfolyadékra és az nem feketés és az olajbetöltő sapkája nem kapucsínó színű,a nívópálcán nincsenek apró vízcseppek és nem fogy a víz ,akkor ezzel a fehéres füsttel nem kell érdemben foglalkozni.
A tünetek alapján már te is megállapíthatod ezek után,hogy mi az amit javíttatnod kell.
A szelepszárszimering cserénél lehet 30 000 is,ha meg még hengerfejes is ,akkor még ez jóval rátehet a költségre,de ez függ attól,hogy mit kell a hengerfejen csinálni.Ha csak tömítés csere,akkor szinte csak a tömítés ára jön még rá,de ha komolyabb a baj,akkor még lehet hengerfej csere is.
Az ár nagyban függ a szerelő óradíjától és az alkatrész beszerzési árától és ha esetleg síkoltatni kell a hengerfejet.
Az első válaszadóhoz az lenne a kérdésem, hogy ilyen adalék anyagot hol lehet kapni, illetve mennyiért?
Illetve sűrűbb olaj nem segítene rajta? Mert most 5w40van benne
Őszintén?!
Lényegtelen az adalék, a benzinnél attraktívabb oldószer nem kell.
Amit az nem visz le, azt egy spuri féle adalék sem viszi le olyan szinten, hogy a világot megváltsa, egy ilyen "sima" szívócső befecskendezős autónál.
(T)FSI motornál még hát-hát.
Illetve az adalék, egy hézagmódosult/repedt/deformált gyűrűt nem javít meg.
A kék füst az olaj, de ha valoban csak öt másodpercig füstöl kéken, az a szelepszár szimering hibára utal, bem tömít rendesen.
A fehér füst hidegen teljesen természetes jelebség, az vízgőz (és bem a hűtővíz)
30-100 ezer forint között.
Függ: a szerelőtől (faluvégén a már 15 sörön túllévő betöltött kiégett garázsszerelő vagy rendes műhely).
Függ a cserére szoruló alkatrésztől. (ill. hogy mi derül ki, hogy mit kell még cserélni, mit érdemes).
Illetve függ sok mindentől.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!