Turbo miért csak 2300-2500 fordulat után kezd el húzni?
Sziasztok egy Renault Lagunanam van 2004 2,2dci grandtour 150le(110kw)
És a turbó csak 2300-2500 után kezd el húzni? Ez miért van és ez jó e vagy nem?
Alapjáraton és alacsony fordulaton viszonylag kevés kipufogógáz termelődik, ami meghajtaná a turbót.
Kell egy bizonyos fordulatszám, amikor már van annyi gáz, ami úgy fel tudja pörgetni a turbó forgórészét, hogy a másik oldalon jelentős levegőnyomást tud létrehozni. Az összepréselt levegő több oxigént tartalmaz, amibe a motorvezérlő több üzemanyag befecskendezését tudja kivezérelni, ezért nő a teljesítmény.
A 2000 fölötti fordulatszám kicsit soknak tűnik, de ha ez még fix, nem változó gemonetriás turbó, akkor reális lehet, hogy csak ilyen fordlaton érzel erőt a gépben.
A változó geós turbók olyan 1500-1800-as fordulat körül élesztik fel érezhetően a technikát.
A dupla turbósok 1500 alatt is jól húznak.
Dízelünkbe nem emlékszem pontosan,de 2000 alatt picivel már érezhető,hogy kezd húzni
Kicsit más. Benzinesembe 3000 környékén kezdtem egy kicsit érezni,hogy van benne turbó. Voltak gondjai,mert sokat közlekedtek vele városi tötyögésbe,de kellett új turbócső,turbó felújítás,meg nagynyomásúból is újat kapott.Alacsonyabb fordulaton is picit érezhető,hogy van benne, 2200-tól fölfelé már szépen érezhető és 2500 fölött már durva
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!