Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbo miért csak 2300-2500...

Balu0416 kérdése:

Turbo miért csak 2300-2500 fordulat után kezd el húzni?

Figyelt kérdés

Sziasztok egy Renault Lagunanam van 2004 2,2dci grandtour 150le(110kw)

És a turbó csak 2300-2500 után kezd el húzni? Ez miért van és ez jó e vagy nem?



2018. okt. 12. 23:38
 1/8 anonim ***** válasza:
2.2dci egy nagyon hírhedt motor... Ha nem füstöl kegyetlen gázadásra akkor még nagy gond nem lehet, ellenben már 1900 körül meg kéne indulnia.
2018. okt. 13. 03:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
41%
Nem is baj hogy nem kezdi el az istrángot szaggatni 2000 alatt, az károsabb lenne a csapágyakra nézve. Ez így lényegében kímélő üzemmód. Ha nincs más jelenség ami hibára utalna akkor ne foglalkozz vele. Persze, kényelmesebb lenne ha már egészen lentről tolna motor, de az rövidítené az élettartamát.
2018. okt. 13. 06:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Alapjáraton és alacsony fordulaton viszonylag kevés kipufogógáz termelődik, ami meghajtaná a turbót.

Kell egy bizonyos fordulatszám, amikor már van annyi gáz, ami úgy fel tudja pörgetni a turbó forgórészét, hogy a másik oldalon jelentős levegőnyomást tud létrehozni. Az összepréselt levegő több oxigént tartalmaz, amibe a motorvezérlő több üzemanyag befecskendezését tudja kivezérelni, ezért nő a teljesítmény.

A 2000 fölötti fordulatszám kicsit soknak tűnik, de ha ez még fix, nem változó gemonetriás turbó, akkor reális lehet, hogy csak ilyen fordlaton érzel erőt a gépben.

A változó geós turbók olyan 1500-1800-as fordulat körül élesztik fel érezhetően a technikát.

A dupla turbósok 1500 alatt is jól húznak.

2018. okt. 13. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
28%

Dízelünkbe nem emlékszem pontosan,de 2000 alatt picivel már érezhető,hogy kezd húzni


Kicsit más. Benzinesembe 3000 környékén kezdtem egy kicsit érezni,hogy van benne turbó. Voltak gondjai,mert sokat közlekedtek vele városi tötyögésbe,de kellett új turbócső,turbó felújítás,meg nagynyomásúból is újat kapott.Alacsonyabb fordulaton is picit érezhető,hogy van benne, 2200-tól fölfelé már szépen érezhető és 2500 fölött már durva

2018. okt. 13. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
2.0 TDCI motoros Ford Mondeoban szintén ugyan ez van, hogy 2.300-nál kezd el igazán tolni és 3500-ig meg sem áll. Szerintem csak szimplán ilyen a hangolása a motornak.
2018. okt. 13. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Mégis honnan kéne húzzon?
2018. okt. 13. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
0%
Általába a dízel autóknál (amik turbósak) egyből meg kéne indulniuk. (Általába ilyen a benzinesknél szokott lenni, hogy 2300-2400 rpm körül tölt be.)
2018. okt. 15. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
23%
Nem indul meg a dízel se egyből, ilyen nincs. Egyrészt van a turbólyuk, másrészt akármilyen dízelt vezettem még, mindegyik 2000 felett kezdett el erőteljesen menni. Oké, hogy 1500-ról is kibír gyorsítani, de nem szakítja le a fejed.
2018. okt. 16. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!