A Volkswagen-konszern 1.4 MPI motorjai hány szeppel lettek gyártva?
Figyelt kérdés
Az ezredforduló körül gyártottakra gondolok. Volt 8, illetve 16 szelepes is? Ha igen, honnan lehet tudni, hogy melyik modelleket melyik változattal szerelték?2018. okt. 12. 23:32
1/6 anonim válasza:
16 szelepes mpi nem volt. Nem néztem most utána, tehát lehet hogy tévedek de 16 szelepes 1.4-es nem volt 75 lóerő alatti teljesítménnyel, 8 szelepes meg nem volt 75 le felett. Tehát ha nem ismered a motorkódokat, akkor a teljesítmény alapján jó eséllyel meg tudod mondani hogy melyik motor van az adott modellben. Úgy tudom, Fabia felett nem volt 1.4 MPI és más modellben sem, tehát az egy Skoda blokk alapvetően, nem VW. A hangjáról is meg lehet ismerni, mert a láncos vezérlés lényegében a 60-as évek óta változatlan benne, vagyis nem kapott feszítőt, ezért van hangja a láncnak, minél többet futott a motor annál markánsabban hallatszik. Szakadni nem szakad, csak zörög.
2/6 anonim válasza:
Net, 2009-es adat: Volkswagen Polo 1.4 MPI, 16 szelep, 85LE (FSI motor).
2005: VW Polo 75 Comfortline ICE: 75LE, 16 szeleppel.
Az 1.4 100LE-s 16 szelepes, de ott jelölve van.
Külsőre nem nagyon lehet megállapítani más esetben, hogy mennyi szelepes.
8 szelepes csak az 1.6-os, a 2.0-s volt (brazil/dél-afrikai piacon), illetve:
az 1.2-es volt 6-, és 12 szelepes (55LE/65LE).
3/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat!
Használták, mind a Vw Poloban, mind a Fabiaban, mind pedig a Seat Ibiza-ban. A 2005-ös már egészen más, a 90-es évek végi, 2000-es évek elején készültekre gondoltam. Azt hiszem, hogy 60, meg 75 lóerős van belőkük. Egy ilyen kis motorban használnának láncot?
2018. okt. 13. 07:46
4/6 anonim válasza:
Mondom, az egy régi Skoda blokk, még az 1000MB-ben debütált. Az láncos. Régen alig volt szíjas motor, a 70-es években kezdett a szíj elterjedni. És ugye ez a motor 64-ben jelent meg. Erre a blokkra tervezett új hengerfejet a VW, injektorossá alakítva. Ez minden esetben 8 szelepes. 16 szeleppel csak VW motor volt.
5/6 anonim válasza:
2003-as kereklámpás Polomban a 75 lóerős 1,4-es 16 szelepes. Én úgy tudom, a 60 lóerős a VW-féle 1,4-es, az 8 szelepes, a 68 lóerős pedig a Skodáé (ezt csak Skodákba szerelték), ami szintén 8 szelepes, szerintem ezt említette valaki az előbb. 75 lóerő fölötti 1,4-esek már 16 szelepesek, szíjjas vezérléssel.
6/6 A kérdező kommentje:
És a Seat Ibizába ezek közül került mindkettő?
2018. okt. 17. 18:23
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!