Hidegindításnál lehet a motort üresben túráztatni?
Lehet,de kvára megviseli.A hideg motort nem csak a nagy nyomaték öli,ha nem a magas fordulat is.Főleg a főtengelycsapágyak viseli meg,de minden kenendő alkatrészt.
A hideg,méz állagú,viszkozitású olajnak kicsi az áramlása főleg a vékonyabb csatornákban nehezen áramlik.Nincs megfelelő utánpótlása a nagy fordulathoz.Az olaj egyik feladata a kenésen kívül az alkatrészek hűtése is.Ha a főtengelyhez nem áramlik megfelelő mennyiségben,hogy hűtsön is,akkor a csapágy kiolvad.A többi alkatrészt is megviseli,de az inkább még ennél is hosszabb idő után fog mutatkozni.Rendszeres túráztatása a hideg motor idő előtti kopását okozza.
Sok fiatal csapatós nem foglalkozik ezzel.Beindítja és már hidegen kinyomja a verda szemét és utána nyafognak,hogy mekkora költség lenne a motort rendbe tenni.Ekkor jön az hogy eladják inkább és vesznek egy másikat,de megint kitapossák a belét,mert nem bírják kivárni még bemelegszik szerencsétlen.
Az is nagy tévedés,hogy a vízhőfokot veszik bemelegített motornak.Ez is tévedés.Ha az olaj elérte az optimális hőfokát,akkor van bemelegítve a motor.Ez főleg nagy hidegben nem igaz.Ha a motor hűtővize 90c,attól még az olaj jóval,de jóval hidegebb mint az optimális kenéshez megfelelő lenne.
Úgy kell bemelegíteni,mintha tojás lenne a lábad és a gázpedál közt.Ha 90C már a víz,akkor legalább 10km után már az olajat is lehet üzemmelegnek tekinteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!