Az autóm elsőre általában nehezen indul vagy nem indul. Második indításra minden esetben azonnal indul. Mi lehet a probléma?





Azért nem ártana pontosítanod. Milyen motor van benne?
Hidegen indul nehezen, vagy melegen is? Az hogy első indítás, az nem mond semmit.





Ne törődj a 3-assal. Az egy hülye.
Cseréltesd ki a benzinszűrőt. Bele van építve a nyomástartó szelep, ami megmurdelt és elengedi a nyomást az injektorhídból.
Csak arra ügyelj, hogy a megfelelő nyomású szűrő kerüljön bele, mert szerelték 3.5 és 4.5 bar-ossal is. Ha felcseréled őket, vagy ugyanúgy elengedi a nyomást a kisebbik, vagy nem fog beindulni mert nem bírja a szivattyú átnyomni a nagyobbikon a benzint.










Ezt nekem akkor csinálja, ha kevés üzemanyag van a tankban. Rá szoktam adni a gyújtást, 10 másodperc múlva leveszem a gyújtást, másodszorra is ráadom a gyújtást és akkor már azonnal indul.
Lehet az akkumulátorral is baj. Nem fiatal már szegény, az éjjeli hidegek megviselik.





Ugyanilyen hibajelenség van nálam Peugeot 307 1.4 16V KFU 20 éves, pár éve hengerfejtömítés miatt kitisztított motorral, ami sajnos most egy hibás olajszűrő miatt szennyeződött, lerakódások keletkeztek benne, amit próbáltam Metabond motormosóval és olajcserével csökkenteni. Ez a motortípus más Peugeot és Citroen kocsikban is előfordul. A kocsiban nincs külön benzinszűrő, csak a sivatagi, vagy szennyezett levegőjű országok kocsijában van. A benzipumpában van egy műanyag szitaszűrő és rugós túlnyomószelep is. Korábban már kiszedtem a benzinpumpát és a szitaszűrót is megnéztem, nem volt szennyezett, mi több, a tank alja sem. Mindig ÖMV kúton, általában ugyanazon a nagyforgalmú központi kúton tankolok. Nincs semmilyen hibakód. Nem figyeltem fel a tank töltöttségével való összefüggésre. Az akku fél éves, mikor új volt, akkor is megvolt a gond emlékezetem szerint. Télen, hideg motornál kifejezettebb a hiba, sokáig kell tekerni az önindítóval. Vagy ismételni. Most áprilisban volt, hogy elsőre indult reggel. De nem javult meg. A motor a hibás olajszűrő miatt ( egy fél lebernyege a fém olajszűrőház alján volt az előző szűrőnek, mikor legutóbb olajat és szűrőt cseréltem a metabondos mosóval történt 15 perces mosás után) elkoszolódott és olyan hibát is mutatott, mint szívószelep időzítési, vezérműszíj felrakási hiba miatt mutatna, sportos motorhanggal ment kis, 2000-es fordulat mellett is. Ez a hang sokat csökkent az olajcsere (ENEOS 5W 40 volt/van benne) után, a hang csökkent az okoskerék szolenoid tisztítása után is. (Okoskerék szennyeződés? Vezérműtengely időzítési hiba kód nem volt.) A PCV szelepet tartalmazó forgattyústengely szellőztető szelep átjárható, kis lerakódással (mosás után néztem), a kaniszterbe menő és onnan jövő benzin(pára)csövek teljesen tiszták.
Én régebben az elsőre nem indulás miatt a kettes lambdaszonda fűtőáramkörének hibájára gondoltam, ez még mindig esélyes, ha azt a hibát nem jelzi kóddal, mert szerintem gyári hibás akciós Hella szondákat kettőt is cseréltem és csak azután lett jobb, hogy más típusú szondát tettem bele. Attól jó lett. De lehet a szonda fűtőáramkörben valami kontakthiba is, már 20 éves a kocsi.
A benzinpumpa a gyújtás ráadása után hallhatóan felnyomja a benzinnyomást. Csak utána szoktam indítózni. Az itt mondott benzinyomás eleresztést az indítás ráadás, levétel majd újrázás utáni indítózássl ki fogom próbálni.
Hamarosan új Gates-re cserélem a PCV szelepet tartalmazó négyágú karterszellőztető csövet és (nem vele egyszerre) a szerintem működő, de már nem kattogó beépített elektromos szeleppel egybeépített aktívszenes kanisztert is a sárvédő alatt. Beszámolok a csere hatásáról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!