B kategóriás jogosítvány mindennel együtt kijön 200-ból vagy több?
Senki nem tudja előre, mennyi lesz a vége.
Vannak különböző tételek, pl egy gyakorlati óra 4ezer forint... meg tudod mondani, hogy neked 30-40-50-60, vagy mennyi óra gyakorlás után sikerül a forgalmi vizsgád?
A forgalmi vizsga díja 11ezer forint.. de ha megbuksz, a következő ismét 11ezer.
200ezer körül kell kalkulálni minimum, ami lehet csak 180, de bizony felmehet 300ezer fölé is, ha a minimálisan előirt óra gyakorlás kevés.
Fogalmazzunk úgy, hogy a 130ezer mostanság már a beugró.
A reális az úgy 150-160 körül kezdődik, ha mindenből elsőre átmegy az ember.
200 ezer az bőven meglehet, de ez simán mehet feljebb is.
Rengeteg múlik a forgalmi vizsgán, hogy arra mikor kerül sor, és az hogy hanyadjára sikerül átmenni.
Ha az elsőn nem sikerül, akkor kb egy hónap múlva lesz az újabb időpont, és azért vizsgára nem érdemes 1 hónap kihagyás után menni, ezért érdemes továbbra is vezetgetni, legalább heti 1 alkalommal 2 órát, ami 4 héttel számolva
már 8 óra, és 4000 ft felett van a legtöbb helyen az óradíj, így simán + 50 ezer ft vizsgadíjjal együtt, ha meg újból nem sikerül, akkor szintén ugyanez.
Viszont amióta bevezették a kötelező Km-t, azóta nagyon kevés embernek elég a 30 óra, ezért már az első forgalmi vizsga előtt is fel kell venni pótórákat.
A legtöbb oktató az elején felajánlja, hogy ha nem olyan sietős, akkor inkább a 35-40 órát lövik be célként, és sokkal alaposabban átveszik a dolgokat, mert ha valaki 30 óra alatt akarja megcsinálni az eléggé kapkodós, és akkor sem biztos hogy sikerül, mert vagy nem jön össze a kellő km, vagy nem elég felkészült az illető, úgy meg felesleges forgalmi vizsgára kiírni, mert ott minden apróságért megbuktathatnak.
Nekem pl nem volt sietős, ezért a 40-et lőttük be, pályán kezdtem, az első pár órát rutinpályán töltöttem anno, ami nagyon is jót tett, pedig előtte vezetgettem már, de kifejezetten jól jött, hogy a manővereket, lassú haladásokat, tolatásokat zárt körülmények között gyakorolhattuk, és ilyenkor nem is kell attól tartani hogy másokat feltart a tanuló, vagy esetleg kárt csinál valamelyik parkoló autóban, így utána a forgalomban már a parkolás remekül ment, nem ott kellett bénázni és félni az első órákon.
Ismerősömet például kivitték az első órán a csúcsforgalomba "menj amerre látsz" elven, mikor életében nem vezetett előtte, na az ilyen húzás szerintem max arra jó, hogy az illető kedvét elvegyék a vezetéstől, és jó nagy idegességet bele tegyenek.
Szerintem ha nem ismerősnél csinálod, akkor 180 alatt nem lehet megúszni.
A többi már rajtad múlik, hogy mennyi pótóra kell, hányszor kell ismételni a vizsgákat, stb.
#1: Az a 130 ezer az 20 éve volt? Mert ma már nem hiszem, hogy kijönne ennyiből.
Maximum egy jós tudja megmondani mennyiből jön ki. Attól függően hol mennyi az óra, a plusz óra, hányszor buksz. Az sem mindegy, mit számolunk bele.
A mindennel együtt nálam ezt jelenti:
Tanfolyam: 25-30 ezer
KRESZ vizsga: 4600
Orvosi vizsgálat: 7200
EÜ tanfolyam: 10-15 ezer
EÜ vizsga: 7900
Alap vezetés 4x30=120 ezer
Forgalmi vizsga: 11 ezer
Összesen 185-200 ezer, ha minden elsőre megvan és nem veszel plusz órát.
Ahogy olvasom a többieket, és saját tapasztalatom is, hogy 40-50 órát fogsz levezetni mire átmész, szóval +100 ezret rá kell kalkulálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!