Szalonból vennék a Dacia Logan leg alapabb modeljét. Van valakinek tapasztalata?
Nekem volt 68 lóerős Suzukim. Most egy 72 lóerős szívódizelem van. Városban Ebből semmi hátrányom nem volt.
Pályán meg nem akartam sose 150-nel menni.
Nekem egy 69 lovas Punto a céges autóm, végülis el lehet vele boldogulni, alkalmas helyváltoztatásra. Nem különösebben élvezhető, de nem is az a dolga. Városban teljesen jó, országúton 90-100 körül elmegy, de előzni csak megfontoltan, viszont hosszabb távú utakra és autópályára alkalmatlan.
Nagyon nagy kérdés hogy mire akarod használni. Ha nem zavar hogy ennyire fapados, és nem vársz tőle semmilyen élményfaktort, akkor városba elmegy.
Nekem Sanderom van, szintén a legalapabb. Nem bántam meg. Mivel a régi kocsiban is tekerős ablak volt, meg kulccsal nyílott minden zár, ezért ez nem volt gond. Városban használom, munkába járáshoz. Kb. 7,5-8 litert eszik. Autópályán 130-mal simán megy, bár tény, nagyon hangosan, ott kb. 6,5-7 litert fogyaszt. Tény, ha emelkedik az autópálya, akkor meggondolom az előzést, biztosan van-e rá elég időm, de egyenes úton, az alföldön, gond nélkül hagy le bárkit.
Egy dolgot változtatnék, a metálfényhez ragaszkodnék. Anélkül borzasztóan nehéz autót mosni...
1.2 benzines Thaliám van 75 lóval, sok mindenben közös a Logannal. Kifejezetten jól viszi a kisautót az erejéhez képest. Annyi, hogy ez még 4 hengeres.
Egy tipp: ne vedd már a legeslegalapabb modellt, mert soha nem fogod eladni, és nem jó, hogy annyi extra legyen egy új autóban, mint egy régi 1300-as Daciában. 2 milláért lehet ki tudsz alkudni legalább egy klímás modellt.
Én azért a klímára rábeszélnélek, mert később megbánhatod.
Az újabb kocsikat eleve klímásra tervezik.
Országúti tempónál már nagyon hülyén bevág a szél. Talán egy szélfogó segíthet rajta.
Valamint a szellőzőredszer sem tol annyi levegőt (a klímátlanban sem), mint a régebbi kocsiknál. Mert ugye ha van klíma, nem izzadsz annyira, nem kell annyi légcsere.
Az 1.0 3 hengeres motort nagyon kell pörgetni, 3000 fordulat alatt nem igazán csinál semmit, ez emelkedőn indulásnál és araszolásnál tud kellemetlen lenni (1.5 4 hengeres 75 LE benzinhez hasonlítom..) amúgy meg meg kell szoknod, hogy a 4-5000 fordulatig forgatás az teljesen normális. És bírja is egyébként. Sőt azzal teszed tönkre, ha nem pörgeted.
Egyébként 72 lóerővel az autópályatempó simán tartható, csak az országúti előzés nehéz vele.
A Daciak nem elromlós fajták egyébként. Meg 2 misiért inkább vegyél egy új "kopogósműanyagos" kocsit 10 légzsákkal, mint egy 15 éves nagyobb kategóriás szakadékot 2 légzsákkal :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!