Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire drága fenntartani...

Mennyire drága fenntartani egy ilyen autót? (BMW)

Figyelt kérdés

Mostanában viszonylag sok E60-as 5-ös BMW-t látok, napi 5-6 ilyen autót látok az utakon, pedig nem közlekedek sokat.

2003 és 2010 között gyártották, szóval a legfiatalabb 8 éves a legidősebb 15.

Ha BMW akkor mindenki a drága alkatrészekről és szervizigényről beszél.


Ismerek pár embert akinek ilyen autója van, holott nem keresnek sokat. Egyik ismerős például eladóként dolgozik egy áruházban és ilyen autóval jár.

Megvenni ezeket viszonylag olcsón megelehet, értem ezalatt, hogy kb 1.5 millió forint az alja (régen néztem lehet már olcsóbbak).

Benzin dízel egyaránt érdekel, 520 esetleg 525.

A fogyasztást ne nézzük, mert ahogy néztem nem kiemelkedően magasabb mint más márkák ekkora motorral szerelt autóinak.

Kilométer tudom, hogy sok van bennük.


De mégis mennyi lehet egy ilyet éves szinten fenntartani átlagos használattal (kb 1500 km havonta).


Azért érdekel, mert mindenki azt mondja rengeteg pénzbe kerül, közben meg nagyon sok embernek van. És úgy gondolom, hogy akinek igazán sok pénze van (és nem ez a kocsi minden álma) akkor megveszi az új 5-ös BMW-t, akinek meg nincs annyi pénze az vesz ilyet. Hisz ki venne 2 millióért ilyen autót ha megtehetné, hogy 15-ért vesz újat. Szóval mennyibe kerülhet durván a fenntartása?



2018. szept. 28. 23:53
 1/7 anonim ***** válasza:

Alapvetően jó autók ezek, de ha nem egy bontószökevénnyé akarod transzformálni pár év használat alatt, akkor bőven kell rá költeni.

Nem csak azért mert szervizigényes, hanem azért is mert egy BMW-nél ha jó érzésű a tulaj, akkor sajnálja az ember ha besárgult az embléma, ez-az lejött, és egyéb apróságok amik más kategóriájú kocsiknál nem lennének zavaróak, itt viszont kifejezetten.

Arról nem beszélve, hogy egy full fapados kivitel nem adja át azt az érzést, amit egy jól felszerelt példány tud. Manuális klímával csesződni, rendes gps nélkül, lemezfelnivel bármelyik autóval tudsz utazni, nem kell ahhoz BMW.



Szóval az egy dolog hogy mennyi a szervizigénye az adott autónak, az viszont teljesen más dolog, hogy ezt meg is kapja-e.

Lehet járni úgy is egy ilyen kocsival, hogy max olajat cserél benne az ember, vagy valami olcsó, "must have" alkatrészt aminek a ledöglésével nem indul az autó, sajnos egyre több ilyen van, és ezért egyre több a lekotlott E60-as, vonyító futóművel, szíjakkal, mert már olyan árban van, amennyiért a zülledékek is meg tudják venni, hogy utána leéljék.



Alapvetősen a benzines motorokkal nincs sok szívás(bár nem szabad elfelejteni hogy itt is van kettőstömegű, ami bár tovább bírja mint a dízeleknél, bármikor betojhat), a dízelekkel alapvetően sokkal több szívás tud lenni.

E60-ban ami kényes, az a sokszilentes, bonyolult futómű, ami nem a magyar utakra van tervezve, ráadásul az E60-ban ha jól tudom már elég sokban ott figyelt extraként a légrugó, na az egy külön történet ha betojik.

Plusz az elektronika, szeret meghalni a navi ami pl nem olcsó mulatság.



Alapvetően több verzió lehetséges:

1. keresel egy BMW márkaszervizt, ahol a gatyádat otthagyod

2. keresel egy olyan szervizt ahol ha meglátják hogy BMW, akkor az olajcseréért is 60-70 ezret számláznak ki.

3.keresel egy igazi BMW szakit, aki becsületesen megcsinálja, ért is hozzá, meg is kéri az árát, de lehet hogy hasonló árban lesz(vagy alatta) a 2-es verzióval, viszont cserébe értő kezekben lesz, és nem rontják el.

4. Te magad szervizeled, talán ez a legolcsóbb, mert kedvezményekkel olcsóbban tudod megvenni az alkatrészeket, nem kell munkadíjat fizetned, de ezt csak akkor ajánlom ha megvan a megfelelő szakértelem, a megfelelő környezet, és a szerszámok is, mert gányolni felesleges, pláne egy ilyen autón.

Én személy szerint magam szerelem a saját autómat, de ezt nem fillérszabás miatt(lehet hogy a sok szerszám megvételével még drágábban is jövök ki), hanem mert:

1. nálam ez a hobbi is, megvan bennem az érdeklődés, ezért számomra kikapcsolódás, nem pedig szívásként fogom fel, 2. legalább tudom hogy mi kerül bele szerencsétlen autóba, és nem tudnak átvágni.

De aki nem annyira műszaki beállítottságú, nincs rá ideje, türelme, energiája, annak nagyon nem ajánlatos saját maga szerelni, pláne egy ilyen kocsinál, mert hamar megutálhatja.

2018. szept. 29. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim válasza:
Most 1,2 millió a legolcsobb a hahun és 4,2 millió a legdrágább. 2-t találhatsz mi a kettő között a különbség. Az h az előbbire ramegy még 1,5 mire helyre hozod a 3-4 milliósra meg valószínűleg rakoltottek amit kellett. Ja és hány olyan ember van aki megveszi olcsón, jár vele fél évet aztán mikor rajon költeni is kéne rá eladja.
2018. szept. 29. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

e61 535d...


55.000 rá az olajcsere. Mindig van valami kis problémája és igen, itt azért az olajcserén kívül szinte minden hiba 100.000 forint+os tétel. 2004-es és hát azért ez már korosabb (szerintem). Légrugó halt meg utoljára meg lett csinálva, most a légzsák baszakodik.. Egyébként ba.szottul megy :D

2018. szept. 29. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Azért megnézném hogy egy 150es fizetéssel hogy tart fent valaki egy bármilyen felsőbb kategóriás autót... mert addig jó hogy eladóként dolgozik meg bmwje van, de kizárt hogy ha vmi baja van az autónak akkor azonnal és szakszerűen meg van javítva...
2018. szept. 29. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
pont az E60-as nem olyan strapabíró már, mint az E39 volt. Ameddig megy, addig öröm, boldogság, csak amikor valamit cserélni, javítani kell..akkor van a fejvakarás. Ilyenkor épül le az autó, mert vacak olajat, szűrőt, fékeket stb kap.
2018. szept. 29. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat, nagyon hasznosak voltak!

Szerelném én magamnak, mert az érdeklődés és valamennyi műszaki érzek van is, de megfelelő szaktudásom (pláne egy ilyen újabb, bonyolultabb autóhoz) nincs meg. Szerszámaim és műhelyem sajnos szintén nincs. Szóval ha autószerelő lennék, esetleg saját műhellyel, akkor nem sokáig gondolkodnék a dolgon. De teljesen igazad van az ember akkor tudja biztosan mi kerül az autóba ha saját maga csinálja meg. Viszont gányolni sem szeretnék, szakértelem meg rendes szerszámok nélkül pedig legtöbbször gány munka szokott lenni a vége.


Én sem igazán tudom, hogy menni pénzből tartható fenn egy ilyen autó, ezért is volt kérdés. Nem is feltétlen a fizetés a kérdés, mert ha valaki 200-at keres, de mondjuk még a szüleivel lakik, akkor lehet, hogy 150-et simán tud áldozni a kocsira. Ha meg félmilliót keres, de mindent magának fizet, esetleg családja, hitele van akko lehet csak 50 marad az autózásra. Ezért nem is a fizetés a kérdés elsősorban, hanem, hogy mennyit kell költeni kb egy ilyen autóra.


A másik része pedig még mindig áll a kérdésemnek. Ha erre az autóra annyit (vagy többet) kell költeni, mint az újra akkor ezeket ki veszi meg? Hisz akik megengedhetik az újat azok abban ülnek, akik meg nem azok, hogy tartják ezt fenn?

Persze olyan is biztos van aki megy vele amíg nincs gond, aztán gyorsan eladja. Én inkább hosszabb távra terveznék, szóval úgy hozzávetőleg érdekel mennyit kell egy ilyenre költeni havi/éves szinten a fogyasztást és a biztosítást nem számolva.

2018. szept. 30. 00:46
 7/7 anonim ***** válasza:

Ha az üzemanyagtól és a biztosításoktól eltekintünk, az új autóra semmit nem kell költeni, mert garanciális. Épp ezért az a tulajdonosi kör (menedzserek, nagyvállalkozók) akik ezeket a kocsikat kigurítják a szalonból, csak a garanciális korukig tartják meg őket, mielőtt lejár a garancia jön is a csere. A múló évekkel egyre kevésbé tehetős tulajdonosokhoz kerülnek az autók, ahol az üzembiztonság és értektartás helyett egyre inkább annyi a cél hogy karbantartás nélkül (vagy minimális ráfordítással) autózni valamennyit, aztán amikor már nagyon esedékes valami komolyabb javítás akkor megy a kocsi a piacra.

Épp ezért lehetetlen megmondani előre egy ilyen autó éves fenntartási költségét. Ebben a korban, ilyen előélettel bármi előfordulhat, és annak az ellenkezője is. Lehet szerencséd, lehet peched. Nem lehet tudni előre hogy mibe nyúlsz bele, ezért nem lehet tudni annak a költségét sem. Nagyságrendileg sem.

Egy módon védekezhetsz. Illetve kettő, mert az is opció hogy nem veszed meg. A másik út ha nem akarsz meglepetést, hogy szépen leváltod a pénzedet Euróra, kimész Németországba, és megveszel egy példányt a kinti kínálat felső negyedéből, első német tulajdonostól. Példa: én E36-ot szerettem volna nagyon, meglepetések nélkül. Itthon ugye felejtös, csak hulladékot hoznak a nepperek. Az itthoni kínálat zöme 6-800e Ft, a valamire valóbbak olyan egy millió környéke, de az is messze van a jótól. Végül 6500 euróért találtam kint makulátlant, amihez még hozzájött a honosítás költsége. Cserébe az autóban valódi 80e km van, szinte karcmentes, de ez az ára. Mondanom sem kell, azóta nem volt hiba, nem volt meglepetés. A szervizkonyvet vezetem tovább, az autó ahogy eddig ezután is márkaszervizbe jár, és nem kell bele semmi, de ha kellene gyári alkatrészeket kapna.

Tehát a “hagyd a fenébe” mellett a másik út ez, vegyél egy normálisat. Német első tulajtól, lehetőleg 100 de max 150e km alatt. Keresni kell, még kint is, de van belőle. Ehhez a magyarországi csúcsárat szoros meg kb. kettővel, de inkább hárommal. És jó autód lesz, kockázat nélkül. Hogy ér-e neked ennyit a nyugalom, azt már döntsd el te. Lehet hogy mégis jó lesz inkább az itthoni oroszrulett is.

Egyébként az általános válasz az olyan kérdésre, hogy egy 15-20 éves német prémiumnak mennyi az éves fenntartási költsége úgy hangzik, hogy az olyan aki ezt megkérdezi, az általában nem engedheti meg magának.

2018. szept. 30. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!