SOS Mi lehet a probléma? Miért hevül ennyire?
A Simson S51-esemben rossz volt a kondenzátor, ezért mindig akadozott, főleg nagygázon.
De a végsebesség 70 km/h körül volt (legalábbis addig fel lehetett vinni kb 2 km rángatás után)
Most van új megszakító meg kondenzátor, egyáltalán nem rángat, szépen pörög...
De a végsebességét most kb 50-55-nek érzem, pedig fúrt, nagyfelömlős, sportkipufogós :S
Szóval így egészségesen a 75-öt tudnia kéne.
És még az is gond, hogy 3-asba még megy rendesen, aztán felteszem 4-esbe és ott megáll az élet.. Egy ideig (kb 20 másodperc) csőgázon még gyorsul aztán meg akárhogy húzom a gázt, csak szépen lassan lelassulok, és akkor vissza 3, csőgáz és újra 4 :S
És ráadásul pikk-pakk felmegy 100-110 fokra (van mérőm) a hőmérséklet, máskor 80-90-nel elmotorozgatok NYÁRON a városban és akkor se húzom kevésbé :S.
16N1 (nagysúberes) karbim van és a súbertű 4 rovtkás, és ha a tű tetejéről nézem akkor a 2. rovátkában van.
Lehet, hogy túl kevés benzint kap?
A gyertya szép őzbarna (NGK B8HS)
Légyszi gyors választ
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
" fôfúvóka lehetséges mérete 67 és 75 között van. Én 70 és 72-es fúvókát ajánlok a gyári állapotú gépekhez. A Fôfúvóka finombeállítása a súbertu-magasság állításával történik. Vegyünk egy 70-es fôfúvókát alapesetnek. A legszegényebb keveréket úgy kapjuk, ha leengedjük a tut a legalsó állásba. Ilyenkor a kúpos rész a súber állásához képest sokáig leszukíti a fôfúvóka kifolyónyílását. Ettôl a gép erôtlen lesz, a gáz utolsó negyedében pedig a motor már nem gyorsul tovább, sôt esetleg lassul a túl sok levegôtôl, és ha visszább vesszük a gázt, akkor kicsit erôre kap. Ha legdúsabbra állítjuk, vagyis a tut felemeljük legfelsô pozíciójába, akkor kis gáznál már relatíve sok benzint adagol a keverékbe. Ilyenkor a motor részterhelésnél kihagy, pufog, nem fut simán, 40 km es sebesség alatt dadog, kihagyogat, alacsony fordulatnál nem húz, visszafullad. Alapjáratról hirtelen gázadásra nem azonnal reagál, gondolkodik, mielôtt felpörögne, valamint füstöl. Általában arra kell törekedjünk, hogy a tu mindig középállásnál adja a jó eredményt, mert innen mindkét irányba korrigálhatjuk a motor muködését. Ha tehát a 70-es fúvóka a legdúsabb állásnál tunik a legjobbnak, akkor cseréljük 72-esre, s a tut mindjárt középre tehetjük az optimális muködéshaz. Sajnos, elég sok kísérletezést, és próbaköröket igényel ez a munka. de megéri a végére járni. Meg kell jegyeznem, hogy sajnos a rosszul beállított gyújtás, és rossz hézagú, vagy megégett megszakító hasonló tüneteket produkál, ezért nem feltétlenül biztos, hogy az addig jól muködô gépnél fellépô hasonló hibajelenséget "elállítódott" karbi okozza. A karbi állításhoz a gyújtásnak teljesen rendben kell lennie!"
Forrás: [link]
Cserélj gyertyát, vagy pucold ki teljesen a kipufogót.
Ha nem jó akk lehet, hogy az új elektronika nem tuda úgy megpörgetni. De annyira nem értek hozzá nekem még ilyennel nem volt dolgom.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nekem is kiakasztja, de csak akkor szokta, ha csőgázon 75-tel megyek 10-15 kilométert egyhuzamban.
Ha 60 körüli utazóval megyek akkor 80-90 fokon marad.
De most hevül és nemtudom mi a baja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!