Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Sportlégszűrő Peugeot 206-ba?

Sportlégszűrő Peugeot 206-ba?

Figyelt kérdés
sziasztok! megfordult a fejemben,hogy sport légszűrőre cserélném a lassan cserére érett légszűrőmet. 1.6 16v 109 lóerős benzines peugeot 206-os autómban. észrevenni valami külömbséget vagy felesleges próbálkozni? akinek van vele tapasztalata vagy valami legyen szíves írja le! köszönöm szépen! hajrá Peugeot! :)

2018. szept. 23. 12:29
 1/3 anonim ***** válasza:
Hangján lehet majd hallani egy minimális változást, teljesítményben talán 1%-t hoz, nem fogsz érezni menet közben semmi változást.
2018. szept. 23. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

az egész sportlégszűrő dolog egy kamu!


A hangja más lesz kicsit, de cserébe inkább gyengülni fog a motor..

2018. szept. 23. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%

Nézelődj a neten,de másolok valamit:


A sportlégszűrőknek mindig is mágikus hatást tulajdonítottak, lóerő növelő hatásáról ódákat zengenek. Nem kétlem, hogy van hatással a teljesítményre, mint azt a mérési görbén majd láthatjátok :-), de “hétköznapi” használatnál, nem biztos, hogy hozza remélt hatásokat, nem beszélve a szűrési képességről, ami nem biztos, hogy egyenes arányban van a “nyert” teljesítménnyel.


Az elmélet ugyebár az, hogy többlet levegőt juttassunk a motortérbe és ezt kihasználva tudunk egy jobb beállítással teljesítményt növelni. Nézzük az első tesztet egy ismert márkával, név nélkül :-). Az autó egy szívó benzines motor

Az eredményből jól látszik, hogy a nyert teljesítmény, csak a végfordulat közelében jelentkezik kb.+3Le (ha nagylelkűek akarunk lenni, akkor +4Le) értékben (egy 200Le autónál!!!), a hasznos tartományban dolgozó nyomaték lényegében változatlan. Egy kisebb köbcentis és teljesítményű motornál, nagyjából arányosan kikövetkeztethető a nyert teljesítmény. Természetesen a megváltozott “öblös” motorhang miatt jóval erősebbnek fogjuk érezni az autót, de a valóság egy picit másabb.


Bemásolom ezt is,habár nálad a turbó dízel nem játszik:

Nézzünk egy másik autót, egy másik szűrővel. A második mérés egy turbódízel Opel. a képen is a csillagozott görbe a sportlégszűrővel mért adat. Látható, hogy ebben az esetben a nyomaték még ráadásul negatív irányban is változott a várt irány helyett. Ez azért lehetséges, mert az autók fejlesztői igyekeznek a szívóoldalon fellépő nyomáslengéseket a lehető leghatékonyabban hasznosítani és úgy kialakítani a szívó oldalt, beleértve a légszűrő házat és kialakítását is, hogy a lehető legoptimálisabb legyen a levegő beáramlása. Ha a rendszer megbomlik, az egész beállítás változhat.

2018. szept. 23. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!