Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nulla motoros tapasztalattal...

Nulla motoros tapasztalattal ne gondolkozzak nagyobb motorokban?

Figyelt kérdés

Nincs semmilyen motoros tapasztalatom (persze, mentem már néhányszor ilyen Simsonnal, robogókkal, de az nem számít tapasztalatnak) és elgondolkodtam egy CBR600-as Hondán.

Szeretem a sebességet mint mindenki aki ilyen motort vesz, de ez nem azt jelenti, hogy 250 felett állandóan.

Viszont tudom, hogy a motorozás, főleg nagy géppel kezdőként marhára nem játék. Meghalni nem szeretnék, így inkább megkérdezem a tapasztalt motorosokat.

Autóban van már rutinom, azzal nincs probléma, de ez más.

Ha mindenki inkább lebeszél róla akkor cross motort szeretnék. Azzal csak nem olyan könnyű meghalni éppen.



2018. szept. 13. 19:41
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
ezekkel a nagymotorokkal 90 lóerő felett fárasztó mert nagyon megy meg nagyon nagy a motor fékje
2018. szept. 13. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
34%

Miert lenne nehezebb ? 120al megy mindegyik hidd el meg 80al csattanva is meg lehet halni.

Szoval ez igy netto butasag.

2018. szept. 13. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Meg lehet halni 80-al is, persze. De azért mégiscsak más egy ekkora motor mint egy kis Aprilia robogó, nemde?
2018. szept. 13. 19:51
 4/11 anonim ***** válasza:
50%
Halál szempontjából? Nem más,
2018. szept. 13. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
72%
Nincs baj a nagyobb köbcentis motorokkal kezdésnek, csak olyat válassz, amelyik barátságosabb, kezesebb és sokkal könnyebben motorozható, mint egy CBR 600-as vagy bármelyik másik 600-as szupersport. Egy 600-as naked vagy ezeknek a félidomos változata sokkal jobb választás kezdésnek. Hogy példát is írjak: Suzuki GSF 600 Bandit, Honda CB 600 F Hornet, Yamaha FZ-6, vagy a 2 hengeresek közül a Suzuki SV 650 és a Kawasaki ER-6N mind-mind nagyon jó választások, 200 kg körüli menetkész tömeggel, 70-100 lóerő közötti teljesítménnyel és könnyű kezelhetőséggel ideálisak kezdésnek. Sokkal könnyebben tanulsz meg egy ilyen gépen motorozni, mint egy gyorsaságin, amin minden sokkal agresszívebb és extrémebb. Persze, ezeknek is van már bőven elég teljesítménye ahhoz, hogy a sebességhatárokat vastagon túl lehessen velük lépni, viszont én azt mondom, ha azon aggódsz, hogy azért fogsz bajba kerülni, mert nem tudod türtőztetni magad és folyamatosan húzni fogod a gázt, akkor inkább a saját és minden más úton közlekedő érdekében is hagyd a nagymotor vásárlást a fenébe és maradj a robogóknál.
2018. szept. 13. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Ki hogy méri a motoros tapasztalatot, szerintem emberfüggő. Nálunk senki sem volt kimondottan nagy motoros, de Apám mindig hajtott valamit etz 250 hosszú évekig, utána 500-as nexus váltotta, innen meg már bűn visszafelé haladni így 1000-es fazert választott.


Nekem a kezdő motorom 125 lóerős 600-as, eddig ez a harmadik nyaram vele

Jogsi előtt hébe-hóba 4-5 km-t mentem robogóval úgy csináltam az A-t, mire meg lett a papír addigra már a motort is éreztem és gyakoroltam az utcában.

Akinek van annyi esze az már ráülve úgyis átértékeli a dolgokat, sok értelem belém sem szorult, mert engem is leakartak beszélni, egyrészt a motor ereje miatt, másrészt nem mindegy hogy 1,7milliót kell összeszedegetni az útról, vagy mondjuk 600 ezret.


Nálam a szimpátia erősebb volt, és nem foglalkoztam azzal hogy mennyire erős, az idővel kiderült, de elég a szám adatokra nézni hogy rájöjjön bárki, nem kell ahhoz húzni.


Amit vennél, most nézem hogy ez is 117-120 lóerő között van, 600RR

Ha meg van a jogsid, akkor döntsd el, a legegyszerűbb az lenne ha magad éreznéd hogy milyen, és utána dönteni.

2018. szept. 13. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

Fejben dől el ez is. Én Simsonról ültem át 750-es GPZ-re, és soha nem volt semmi gond. Annyi, hogy kicsit gyakorolni kell valami kiesettebb részen, és ne a belvárosba, vagy az autópályára vezessen az 1. utad.

Ja, és tisztelni kell a motort! Ha vagánykodsz, akkor földhöz fog vágni. Fejre, hanyatt, oldalra, vagy ebben a sorrendben.:)

2018. szept. 13. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
Elgondolkodhatsz, de nem CBR600-assal kell kezdeni. Adj magadnak bőven időt a tanulásra, akár több évet is tölts el kisebb motorokon, gondolok itt 125,250-es körüliekre. A motorozás az nagyon más világ, erősen különbözik attól amiben eddig éltél, mozogtál. Cross motorral meg végképp ne kezdj, azok nagyon mozgékony és piszok magas jószágok. És de azzal is legalább olyan könnyen meghalhatsz, mint a többivel.
2018. szept. 13. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindenkinek a hasznos válaszokat, mentek a zöld kezek!

Természetesen nem vagánykodni szeretnék, de a 160-180-as tempó azért könnyen benne van egy ilyen motornál mikor jók a körülmények.

5-ös válaszoló külön köszönet a részletes típus ismertetésért, megnézem őket, hátha megtetszik valamelyik közülük.

Tisztelni a sebességet pedig menni fog, nem vagyok már kölyök, úgy kocsival, úgy biciklivel sem feszegetem a határokat . Viszont mikor minden klappol szeretem kicsit túllépni a 100km/h-t, de ennyi rizikót vállalok.

Különösebben nem is vagyok annyira a sebességért, de egy gyors motornak akarva-akaratlanul is odahúzza az ember.

Nagyon tetszenék még a café racer motorok csak ugye azok nem a legolcsóbb modellek. De a retro motorok is nagyon vonzanak, azokkal talán nem száguldoznék annyira (nem is olyan extrém harapósak mint a CBR) viszont elég drágák, ami azt illeti. Ilyen veterán kedvencem a Csepel 250-es,Puch S4 (az ugye nem igazán kapható modell) szintén Puch 250-es meg úgy általában ezeket a kinézetű motorokat mint a Norton Dominator 88.

2018. szept. 13. 21:06
 10/11 anonim ***** válasza:
Csak az a gond hogy meg fog ijeszteni a CBR, onnantól kezdve pedig rettegsz majd bizonyos helyzetektől. Nem is a köbcentivel van baj, hanem a karakterrel. Alacsony fordulaton ezek a sportmotorok elég bambák, végtére is nem alacsony fordulatra vannak hangolva. Aztán ezen a bambaságon felbátorodsz és elkezded odatenni neki a gázt akkor pedig megindul mint a mérgezett egér, és ha nem vagy észnél, ha rácsodálkozol a helyzetre akkor nem fogod észrevenni hogy veszélyes helyzet(ek)be kerülsz, ami(ke)t aztán vagy meg tudsz oldani vagy nem. Rutin nélkül leginkább a hibát egy másik hibával fogod korrigálni és itt következik be a baj. Ha már 600 köbcentivel akarsz kezdeni akkor valami egyhengeres endúróra ülj rá, azok kis fordulaton is eléggé jól mennek (nagyobb fordulaton viszont elhalnak), jól szabályozható a teljesítmény a gázzal, tehát barátságosabb karakterrel kevésbé fognak belevinni a hülyeségbe.
2018. szept. 14. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!