E91 BMW 2007-es modell közül ti az automatát vagy a manuál váltóst választanátok?
Üdv!
Adott kettő autó és nem tudok dönteni. Mind a kettő 2007-es,mjnd a kettő egy e91 kombi bmw.
Manuál váltós:
258.xxx van benne,234.xxxnél volt kettős tömegű csere,kuplunggal együtt. Szövet huzatos.
Ami mellette szól: nagy navis,magyar papíros, magyar magánszemély a tulaj.
Ami ellene: csak hátul van benne parkradar,több km
Automata: 203.xxx van benne,most hozták be Olaszból,első tulajos. Bőr belsős.
Ami mellette szól: kevesebb km,előlhátul parkradar,egy éve hozták be németből
Ami ellene: kis navis,olasz így lehet volt már törve, megnyomva,plusz ott a sós párás levegő. Regadó és a többi papírozás végett majd 200-220ftal drágább lenne.
Melyik a megbízhatóbb, jobb,és beváltabb váltó szempontjából? Fogyasztás is mérvadó
Mindkét váltó megbízható és mindkettő tönkremegy egy idő után, vagyis javítani kell. Magyarországon automata váltós kocsi nagyon kevés van, ezért egy manuális váltót sokkal nagyobb biztonsággal szerelnek a szerelők.
Az automata váltós autó fogyasztása mindig magasabb.
A fentiek miatt én Magyarországon nem vennék automata váltós kocsit, de persze mások meg vennének. Az egyértelmű, hogy valamivel kényelmesebb vezetni, hogy csak fék van meg gáz.
Arra utal, hogy az újabbakban nincs már vezetési élmény, ezért felesleges manuális váltóval venni.
Én nem így látom. F30-am van kézi váltóval, kényelmes az automata, próbáltam azt is, de én szeretek kapcsolgatni, és ne szóljon bele semmi a vezetésembe, direkt nem kértem semmi vezetéssegítő hülye elektronikát.
Azért nem poén, mert szakmai berkeken belül is egyre rosszabbak lettek a BMW váltók ahogy jöttek ki az újabb generációk. Baromi hosszú a kuplung útja és a váltókar sem esik kézre, minden idegszáladdal arra kell összpontosítanod, hogy ne legyen rántás/torpanás a váltás folyamata közben. Hát akkor inkább pics*ba a kézi váltóval, bár én sem kedvelem az automatát. A BMW elment abba az irányba amibe a Mercedes mindig is volt, az pedig a kényelem. Bele lehet ugyan magyarázni (még) a sportos karaktert a BMW-kbe, de fílingre már régen nem ugyanarról szól a BMW, mint régen. Baromi nehéz már a 3-as is, nem beszélve az ötösről, ez csírájában fojtja meg a sportos vezetés élményét, felesleges bohóckodni már itt kézi váltóval szerintem. Az automaták nagyon sokat fejlődtek, GPS és térkép segítségével már nagyjából előre tudják, hogy melyik fokozatot kell majd kapcsolni (kanyar/lejtő/emelkedő). Ebben az irányban fejlődik a technika.
A kézi váltós mizériát legjobban az USA-ban maxolják ki, nekik csinál kézi váltós M5-öst is a BMW, holott sehol máshol a világon nem kapható. Nem véletlenül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!