Hogyan lehet megállapítani a kilométerszámláló "visszatekertségét"?
Kedves Fórumtársak!
Negyedszázada vettem első (és valószínűleg utolsó) új autómat igazi autószalonból (a neves márkát takarja jótékony homály), de már a harmadik napon visszavittem, mondván, hogy komolyabb gázadásra úgy csörög-csattog, mint ifjúkorom 1000MB meg S100 Skodái. Megnyugtattak, hogy semmi baja, ez ilyen, próbáljam ki a többit is. És úgy lőn. A nagy múltú nyugati cég friss konstrukciója olyan hangokat adott, és ugyanúgy nem gyorsult, mint a közel félévszázaddal korábbi KGST autó.
Azóta 1-2 éves használtautókat veszek nagyjából 30-40% árengedménnyel, mondván, hogy ócskát tudok venni "olcsón" is. Ezek (műszer szerint, állítólag...) 20-30.000 km-t futottak.
Ismertek-e valamilyen módszert a valós futásteljesítmény ellenőrzésére, mint pl. a féktárcsa peremesedésének (kopásának) ellenőrzése, mivel azt a költségek miatt úgysem cserélik ki...
Érdekelne egy "becsületes nepper" véleménye, van valami egyéb módszer is?
Köszönöm szépen.
A használatból eredő nyomok mint pl a féktárcsa kopás (vagy a szokásos kormány és pedál és ülések állapota) inkább utalnak a használat módjára mint a megtett távolságra. Egy falábú és fakezű és hanyag tulajdonos keze alatt hamar amortizálódik az autó főleg ha egy még nála is hanyagabb és igénytelenebb maszek szerelőhöz hordta.
A legegyszerűbb megkérdezni a rendszámot és az alvázszámot és kinyomozni hogy mennyi az annyi. KEKKH lekérdezés az interneten keresztül és a szervizek felhívása telefonon. Még a kártörténetnek is van már internetes lekérdezője.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!