Nem lenne jó egy olyan szigorított törvénymódosítás, hogy a gyorshajtóktól örökre elvennék a jogosítványt?
Enyhének érzem a mostani szabályzatokat és szerintem radikálisabban kéne fellépni a gyorshajtókkal szemben. Az se normális, hogy a Rezesovát kiengedték és tovább vezethet. Az lenne a minimum, hogy elvegyék tőle a jogosítványt és, hogy soha többet ne vezessen. Szerintem az összes gyorshajtótól örökre elkéne venni, ha valaki nem tudja betartani a szabályzatokat ne vezessen!
Amúgy is túl sok autó van az utakon, szennyezik a környezetet tessék többször tömegközlekedéssel utazni! Én emiatt se teszem le a jogsit, számomra fontos az, hogy ne járuljak hozzá a környezet szennyezéshez.
persze a gyorshajtók.
nem az abszolut gyorshajtás (ebből szedik a pénzt) az igazán veszélyes.
pl egy belvárosi szűk utcában a megengedett 50-el menni sokkal közveszélyesebb dolog, mint autópályán 180-al.
a balesetveszélyt okozókat kéne kiiktatni. elsőbbség meg nem adása, beláthatatlan helyen vagy tilosban előzés, egyéb közlekedők terrorizálása (bevágás leszorítás "tolás", gyalogosok közé hajtás stb...)
ha a gyorshajtók jogsiját elvennék hamar éhenhalna az ország :)) én még nem láttam kamiont országúton 70-el menni, csak faluban.
"Enyhének érzem a mostani szabályzatokat és szerintem radikálisabban kéne fellépni a gyorshajtókkal szemben."
Én pedig enyhének érzem a felkészültségedet, ami kellett volna a kérdés feltevéséhez. KSH Baleseti Statisztika >> az abszolút gyorshajtás a személyi sérüléses balesetek kevesebb, mint 2%-át okozza. Ez ellen akarsz keményebben fellépni, amikor 98%-ban más az ok? Meg fog változtatni valamit is?
"Az se normális, hogy a Rezesovát kiengedték és tovább vezethet. Az lenne a minimum, hogy elvegyék tőle a jogosítványt és, hogy soha többet ne vezessen."
Rezesovára kiszabtak egy büntetést, letöltötte. Ha kapott volna 30 év kötelet az jobb lenne? Visszahozná az elhunytakat? Nyilván nem, értelme sem lenne, de azért a qva annyát na :D
Ha például HakapesziM nem vesz észre egy matt szürke autót a jobb első kerekénél, mert az holttérben van és felkeni őket a szalagkorlátra sávváltásnál vagy belöki az árokba és meghalnak akkor ültessük le 50 évre, mert nem szándékosan követett el valamit, hibázott de meghalt 4 ember.. Azért ez kicsit más kategória, mint egy szándékos emberölés ( még akkor is ha Rezesova be volt bszva mint állat).
Szerintem felesleges a gyorshajtáson ennyit pörögni, minden technikai feltétel adott a Section Controll jellegű átlagsebesség méréses büntetéshez, csak akkor mit csinálnának a rendőrök? Bűnt üldöznének? :D
Bár mindkettő kifejezetten problémás, de az amerikai vagy svájci rendszer bevezetése vagy elemek átvétele megoldás lenne a szabálytalanságokra. Az amcsiknál szabálysértés esetén emelkedik a biztosításod majd a sokadik alkalomnál ugrik a jogsid.
Svájcban elsőre is ugorhat a jogsid plusz mellé jövedelemarányos a büntetés. Piti dolgoknál ugyanannyi mindenkinek, de durva szabálysértéseknél jelentősen nő a bünti a keresetednek megfelelően. Ismerek egy srácot, ő megbukott ittas vezetéssel, 1 év eltiltás + pszichológus + 17 000 frank büntetés lett a vége. Ittas vezetésért 5 milla bünti :D
Lehet brutálisnak tűnik, hogy kézben telefonálásért azonnal ugrik a jogsi, meg hasonlók, de ez visszatartó erő. Igaz, jelenleg a kormánynak sem az a célja, hogy csökkenjenek a "gyorshajtások", hanem hogy a pénz jöjjön, ellenkező esetben már változtattak volna a szabályokon.
Gyorsan hajtok. Sokszor.
De a 80 éves bácsika az 50-es táblánál 30-cal hidd el, veszélyesebb, mint én.
Resovától elvették a jogsit.
Tekintve, hogy ilyen szinten nem vagy képben, nem érzem szükségét a hosszas értékelésnek.
Én is elvenném a jogsit végérvényesen (úgy, hogy tíz év után se kérhessen felülvizsgálatot) azoktól, akik mentálisan alkalmatlanok a közösségi életre. Őket egy lakatlan szigetre vinném, mert mindig ilyenek.
Csak egy példa egy minapi kérdésből: milyen motort vegyek az autósok megleckéztetésére? Na, az ilyennel te mit csinálnál?
Megelőzni kellene a bajt, én az ilyen 20-on páréves emberkéktől kapok agybajt, akik már 150 lovas verdával akarnak autókázni.
Frászkarikát, jogsi letétele után 5 évig 1000-es swift, majd bárkinek, minél balesetveszélyesebb autót akar, annál horrorabb biztosítás, átírás, kötelező PÁV II, stb...
Én ezeket az élményautósokat büntetném agyon, semmi célja az utakon, csak levezesse a feszkóját, meg a komplexusait.
Én is egy idegbeteg barom vagyok, de teszem ezt egy 68 lovas dízel opellel. Kb 86x végig tudom gondolni, mit fogok csinálni.
Egy 140 lóerős vacakban már kinyúltam volna.
És más is.
Sokan nem ismerik fel ezt, hogy alkalmatlanok a vezetésre, egy erősebb autóban.
"Frászkarikát, jogsi letétele után 5 évig 1000-es swift, majd bárkinek, minél balesetveszélyesebb autót akar, annál horrorabb biztosítás, átírás, kötelező PÁV II, stb..."
Kezdő vezetői engedély megvan? :)
Most újat mondok, ha azt mondom, hogy teljesítmény szerint is változik a biztosítás Magyarországon (is)?
Egyetértek a kérdezővel, sőt én csökkenteném a megengedett maximumokat is.
Húsz éve van jogosítványom, de soha nem léptem még át a megengedett maximumot. Autópályán 120-nél többel nem mentem még. És jó néhány balesetet így tudtam csak elkerülni a száguldozó őrültek miatt.
110 et gyorsan módositottad 120 ra azt se tudod mit kamuzz😅
Csak a ragozást felejtetted úgy
"Gyorsan hajtok. Sokszor.
De a 80 éves bácsika az 50-es táblánál 30-cal hidd el, veszélyesebb, mint én."
Te vagy a veszélyes, aki nem tartod be a sebességhatárt és a követési távolságot, ha úgy érzed, hogy a lassan, de szabályosan közlekedő bácsika veszélyt jelent rád.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!