Egy 2004-2008-as évjáratú Volkswagen passat vagy jetta fenntartása mennyi lenne körülbelül?
Tudom,tudom ezt nem lehet konkrétan megírni és mielőtt bárki lehurrogna egy nagyon nagyon körülbelüli értékre lennék kiváncsi(nagyon szkeptikus vagyok a témában épp ezért tettem fel a kérdést).
Gondolok olyanra hogy biztosítás vagy a legolcsóbb illetve a legdrágább alkatrész ami elromolhat(kopható,elhasználodó alkatrészek esetleg széria hibák).
3 fő részből tevődik össze:
- Adminisztratív költségek: Ezeket akkor is fizetned kell, ha egy métert nem mész az autóval. Biztosítás, műszaki vizsga, teljesítményadó tartozik ide. Ez nagyjából 50-150 ezer között van. A biztosítás nagyon eltérő lehet különböző embereknek. lakhelytől, életkortól, bónusztól függ.
- üzemanyag: Ez ugye a használattal arányos. Fogyasztástól függően kb. 2000-3500 Ft/100 km
- Ez ugye elég kiszámíthatatlan, főleg egy használt autó esetén. Ami fix, hogy évente kell olajat cserélni. De egyébként egy 10-15 éves autón, szinte minden évben kell valamit csináltatni.
Nekem is 14 éves van, ebben az évben eddig volt: termosztát, hátsó futómű felújítás, kerékcsapágy, hátsó fék, olaj- és szűrőcsere. Ez összesen kb. 170 ezer volt.
ui.: Ne használj olyan szavakat, amiknek nem tudod a jelentését. Nem szkeptikus vagy, hanem laikus...
Márpedig erre nincs értelmes válasz. Még motort sem írsz.
A kopó alkatrészeket ki tudod keresni pl. egy unix árlistáról.
Biztosítást csak te tudod kikalkulálni az autó és a saját adataid alapján, 2 perc pl. a netrisken.
Fogyasztásra ott a spiritmonitor, szintén a motor nélkül esélytelen...
2006-os, 1.9 PDTDI, BXE motorkódú van a családban, 210 ezer valós km-rel.
Komoly gondja nem volt. 80ekm-nél kellett EGR-t cserélni, ott megtanultuk, hogy nem szabad rövid, városi utakra használni. 60-80eFt-os tétel.
Tipushibája (mástól is hallottam) a biztonsági öv bekapcsolásérzékelő, melyet egyszer már kellett cserélni. 20eFt-os tétel.
Izzítógyertyából 2 db ment eddig tönkre, árára nem emlékszem.
200ekm-nél kellett hengerfej tömítést cserélni. Pár ezer forint volt.
Kézifék bowden és az egyik hátsó fékcső volt még tervezett cserén felüli tétel, illetve az egyik tükörindex, pedig LED-es.
Semmi más hiba vagy nem tervezett csere nem volt.
A kettőstömegű még nem kalapál, de néha-néha alapjáraton van valami alig érezhető remegés. Nem biztos, hogy a lendkerék az.
A BXE motorkódnál előfordulható hajtókarcsapágy meghibásodás kapcsán még megy a vacillálás, hogy érdemes-e megbontani miatta a motort.
A biztosítást beütöd netriskbe és kiadja, hogy neked mennyi lesz.
Teljesítményadóra szintén van kalkulátor.
Ezen túl a kopó alkatrészek árát itt csekkold, nálunk az egész család itt vásárol: alaktreszek.hu
Mivel lehetett a Passatot és a Jettát azonos motorral kapni, ezért ott az alkatrészek ára is azonos. Ezen felül még előfordulhat, hogy egy-egy kopó alkatrész szintén megegyezik/csereszabatos.
Konkrét fenntartási költséget tekintve a nem tervezett tételeket fent megírtam, a fogyókat (költségesebbek: vezérlésszett, téli/nyári abroncs, motorolaj, fék) pedig kikeresheted. Az átlagos üzemanyagfogyasztás az elmúlt 150ekm-en 5,6-ra jött ki.
Köszönöm #1-és és #3-as,ilyen válaszokra gondoltam.
#1 én hibám este volt és amúgy is keverem a kettőt:D
Ment a pozitív!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!