Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1.8 Opel Astra F tényleg...

1.8 Opel Astra F tényleg normális a 90-100 közötti hőmérséklet?

Figyelt kérdés
Ha nagyon meleg van nyáron felmegy majdnem 100ig, ha hűvösebb idő van akkr stabilan 90 fokon szokott allni. Több embert kérdeztem azt mondjak normális. Tényleg ?
2018. szept. 1. 16:45
 1/4 anonim ***** válasza:
Normális.
2018. szept. 1. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

1. Zárt rendszerben nyomás alatt nagyobb hőmérsékleten forr a víz, a Himalája tetején azért nem tudsz gulyást főzni, mert az alacsony légnyomás miatt 80foknál már forr.


2. Nem vízzel van töltve hanem víz és fagyálló eleggyel. A fagyállo kitolja a forraspontot.

2018. szept. 1. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Úgyhogy normális.
2018. szept. 1. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Egy korábbi kérdésre adott válaszom: https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__91..


A motor üzemi hőmérséklete 90-100 fok között van. Ilyenkor a legoptimálisabb a kenés, legjobb a fogyasztása a motornak és ilyenkor kopik legkevésbé. (Zárójelben megjegyzem: teljesen természetes, ha ingadozik a két érték között, főleg régebbi autóknál. Nagyobb terhelés = több hő.)



A hibás/rossz hőmérsékleten nyitó termosztátok hosszútávon tönkreteszik a motort, a menetszél túlságosan visszahűti a motort (80 fok alá), aminek eredménye, hogy a motor néhány (5-6) ezer km alatt annyit kopik, mintha futott volna 30-40 ezret. (Itt megjegyezném: egy szívóbenzines motor nagyjából 400-500 ezer km-t meg tud tenni különösebb probléma nélkül - lehet számolgatni, hogy ez mennyi, ha nem üzemi hőmérsékleten üzemel a motor.)


A másik probléma, hogy ilyenkor a fűtés is jóval gyengébb.


Minél előbb cseréltesd ki, mert ez a 10 ezer forintos alkatrész később százezres költségeket fog neked okozni.



Az olaj elsődleges feladata a kenés. De emellett még a motorolaj felel a szennyeződések szállításáról is. A motor üzem közben égésterméket "állít elő", ami később kokszolódáshoz vezethet. Ez főleg akkor történik, amikor még a hideg olaj nem tudja elszállítani az olajszűrőbe ezeket a szennyeződéseket. Ha rossz a termosztát, akkor rossz a hőmérséklet, rossz a motor tisztulási folyamata is.

2018. szept. 2. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!