Szeretnék venni egy Bmw-t e46 320d-t, de a facelifteset. Vásárlás előtt miket nezzek át az autón? Amik hogy ha megfelelnek az elvarasnak akkor megeri megvenni az autot.
Lényeges, hogy a kocsi mennyit futott. Ha a kocsi mindvégig belföldi volt, akkor az ügyfélkapu.hu oldalon le tudod kérni, hogy a korábbi műszaki vizsgáztatás idején mennyi volt a km óra állás.
Ez csak amiatt fontos, hogy ne verjenek át.
Lehet 200.000 km-es kocsi is szar, de 400.000 km-es BMW kitűnő.
Én legszívesebben szervízkönyveset veszek
Ha a check engine visszajelző lámpa kigyullad: akkor ki kell olvasni a hibakódokat és abból lehet megtudni hogy mi baja pontosan. Lehet fillérestől a nagyon drága problémáig bármi.
Kékes füst: a motorolajat égeti és kopásokat jelezhet.
Fehér sűrű füst (télen jó motornál is van): a hűtővizet eszi. Valahol beszivárog a hűtővíz az égéstérbe. Lehet kis probléma mint tömítés de lehet komoly is mint repedés a blokkon.
Zörgések: lehet sok oka. Lánc (jó esetben csak a láncfeszítő és rossz esetben cserélendő a vezérlés ami sok km esetén úgyis ajánlott cserélni). Hidrotőkék kalumpálhatnak. Vagy lehet kopott csapágy.
Ha hátul kopog akkor vagy a futómű lóg vagy a difi rendetlenkedik már. Kopoghat az első futómű is de az sokszor csak valami egyszerűbb nagyon olcsó probléma mint gömbfejek vagy valamelyik alsó kar hátsó szilentje.
Ha gyengébb mint kellene akkor sok oka lehet de gyanítható hogy a turbo (ezért vesznek egyesek inkább szívó benzineset mert ezzel is kevesebb probléma lehetőség).
Az E46-osok rákfenéje a műanyag alkatrészek és tömítések.
Ha megveszed, mindenképp cserélj mihamarabb kiegyenlítőtartályt, hűtőcsöveket, vízpumpát.
Ezek az E46-osoknál fogyó eszközök, mert sajnos elég gyenge minőségű anyagot sikerült találnia a BMW-nek ezekhez az alkatrészekhez..
Emellett a tömítéseket(szelepfedél tömítés, olajszűrő ház tömítés, olajteknő tömítés), mert itt is kijön a rossz gumi és műanyagok eredménye.
Ez elsőre soknak tűnhet, de érdemes rászánni az időt, pénzt, mert ezt sokan nem teszik meg és meg is utálják az autót, ha minden második héten trélereztetni kell, mert épp eldurrant a vízcső, kiegyenlítőtartály, vagy olajtócsa van az autó alatt.
Még a futóművet kell figyelni, eléggé összetett a hátsó rész, tele szilentekkel.
Viszont ha ezeket megcsinálod, akkor alapvetően megbízható és remek autók.
+az elektronika problémai gyakoriak. Az összes BMW-nél. Állítólag az újaknál is.
Amit az előző írt az is teljesen igaz. Pl ezért nem tudnak olajbeöntő sapkát se gyártani a németek (az összes német autót érinti a probléma) ami egy idő utáán ne csapná ki az olajat a szelepfedél tetejére. Onnan folyik végig lefelé. Ha a szelepfedél tetejétől lefelé olajos akkor nem kell kétségbeesni mert csak a sapka alól jön az olaj.
Pedig ez egy olyan egyszerű alkatrész hogy nem igaz hogy nem lehet jól megcsinálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!