Elektromos autókat miért nem kell szervízelni és a belső égésueket miért kell?
Az elektromos autók ugyanúgy el tudnak romlani, mint a robbanómotorosak. Tehát miért NE kéne szervizelni?
Nem értem a kérdést.
Természetesen az elektromos autókon is egy csomó minden elromolhat.
Mondjuk nyilván kevesebb dolog mehet tönkre rajtuk/bennük mivel nincs benne robbanómotor de ezen kívül van még pár ezer alkatrész egy autóban.
Pont tegnap néztem egy Tesla szervízelést 60 ezer km volt benne, a fogak eléggé el voltak kopva, egy teljes felújítást kellett csinálni rajta.
De gondolom folyton le volt padlózva.
Maradjunk inkább annyiban, hogy a hajtáslánc szervizigénye kisebb.
Nem kell motorolajat cserélni. Nem megy tönkre a hidrotőke, a kettőstömegű lendkerék, nem kell cserélni vezérműszíjat/láncot, feszítőt, nem öregszik el a katalizátor, a lambda szonda, meg az összes belsőégésű motorokra jellemző nyűg. Nem kopik a kuplung, mert nincs, nem megy tönkre a váltó, mert nincs.
Alig kopik a fékbetét, mert fékezéskor visszatölt az akkuba, nem a fékbetéteket használja.
De például a fékfolyadékot, hűtőfolyadékot (igen, az is van, érdemes megnézni hAndras BMW i3 szervizelésről készült videóját) cserélni kell benne.
Az utastári pollenszűrőt szintén kell cserélni.
Klímában a hűtőközeget szintén cserélni kell bizonyos időközönként (az elhasználódott spéci klíma-olajjal együtt).
A futómű alkatrészei (lengőkarok, gömbfejek, szilentek) épp úgy elhasználódnak a jó magyar utakon, mint egy belsőégésű motoros autónál. Idővel, ahogy öregszik az autó, abban is bármi elromolhat. Egy szellőzőventilátor, egy központi zár, vagy ablakemelő épp úgy el tud romlani ezekben is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!