Első motor? Milyet válasszak túrákra motoros tapasztalat nélkül?
Szeretnék hosszabb túrákat tenni akár 1000 km felett.
200 cm magas vagyok és 105 kg.
Második személy a barátnőm lenne. Ő vékony és kb 175 cm magas.
Javaslatokat szeretnék kérni. Nem igazán motoroztam csak robogóval.
Ezekkel a paraméterekkel tudom ajánlani a túraendurókat (én is szinte ilyen magas vagyok, 82 kg). 1 emberhez még elmegy valami 30 LE körüli kezdőmotor, viszont 2 főhöz 50 körüli lenne ideális kezdetnek.
Milyen jogsid van? Ha A-s, akkor viszonylag nagy a választék:
- Suzuki Freewind (A2-es jogsihoz is jó, nekem ilyenem volt, imádtam)
- Honda Transalp, akármelyik igazából, de ajánlom 2000 utániakat.
- BMW F650 Dakar (a sima az elég alacsony nekünk)
- esetleg aprilia pegaso, de ott óvatosan, elég könnyű szart kifogni
- Suzuki DL650 V-strom
Én a fentebbi közül a V-stromot ajánlom leginkább, ha megteheted. Egy istenien jó motor, és nem túl erős kezdetnek, ha hidegvérű vagy.
Ha újabbat szeretnél, akkor a Honda NC 700 esetleg, de nézd meg, hogy nem akad-e be a combcsontod a "tankba" (ami igazából csomagtartó). Bátyámnak nem volt jó, mert hosszú lábakkal nem tudod jó helyre hajtogatni a lábad.
Köszönöm a válaszokat, még még még :)!
Tényleg :)
Kezem lábam is nagyon hosszú, Nem gyenge az 50 lóerő 2 személynek? Én olyan 100 Le körül gondolkodtam, miért kell elsőre kevesebb?
#1 Nem a kérdésre válaszoltál
A-s jogsim lesz, minél nagyobb motor annál jobb.
Nem lesz gond a tapasztalat hiánya?
Nem gyenge-e 50 LE 2 főhöz? Mihez képest?
Én az első túrámat, szintén utassal, felpakolva (50 literes túrazsák-gumipók-doboztetejére kombó)125 köbcentis supermotoval tettem meg, ami 14 LE volt. Prágáig mentünk Magas-Tátrán keresztül. Nem haladtunk gyorsan, de ez nem vett el semmit az élményből, sőt, sokkal több tapasztalatot szereztem így, mintha egyből egy 100 LE-s motorral mentem volna. Hatalmas élmény volt, még most is nosztalgiával gondolunk a párommal arra a 2 hétre.
Utána 48 LE-s motorral mentem (szintén felpakolva, utassal) Dolomitokba, Észak-Olaszországba, Garda-tóhoz, Vrsic-hágóhoz, Mangarthoz, Bledhez, Stelvio-hágón át, Gavia-hágón át. Nem érzem, hogy 100 lóerővel nagyobb lett volna az élmény :)
Egy "gyenge" motor alázatra, helyzetfelismerő képesség javítására, türelemre tanít, ami hosszú távon sokat hozzátesz ahhoz, hogy jó motoros lehessen valakiből. Nem utolsó sorban statisztika szerint a "balesetek elszenvedői 92 százalékban friss jogosítványosok. (...) Több mint fele a balesetek résztvevőinek kevesebb mint 5 hónap tapasztalattal vezet, de túlnyomó részt 3 év utcai tapasztalat alattiak." Ha ehhez hozzátesszük azt is, hogy nem mindegy, hogy 50-nel szenvedsz balesetet, vagy 150-nel (mert megteheted, csak egy csuklómozdulat), akkor láthatod, hogy miért válik veszélyessé a tapasztalatlanság és erős motor. Statisztika szerint is, logika szerint is.
Számoljunk kicsit. Ti ketten plusz cuccok plusz motor mondjuk legyen 400 kg összesen. Az 125 LE/t. Az olyasmi, mint egy átlagos, 1.8-as autó, ami mondjuk 1500 kg és 200 LE. Egy 200 lóerős ford mondeót gyengének tartasz?
Mindent tud, amire szükség lehet. Kényelmesen tartható akár a 130-as utazósebesség is (megfelelő áttétekkel főleg).
"Minél nagyobb motor annnál jobb"
Ezt mire alapozod? :) Nincs ilyen törvényszerűség. Sőt, csomóan vannak, akik kisebb motorra váltanak pár évvel azután, hogy ők is így nagy lendülettel vesznek valami ezer cc fölötti motort, mert rájönnek, hogy feleslegesen sok. Egy kisebb motor könnyebb, jobban manőverezhető, kevesebbet fogyaszt, általában olcsóbb a fenntartása, pusztán a végsebesség más, meg a gyorsulás, de hétköznapokon szinte mindegy, hogy egy motornak 150 vagy 330 a végsebessége.
Nem lebeszélni akarlak nagyobb motorról, csak el szeretném oszlatni a laikusságodból fakadó tévhiteket. Bizonyos körülmények között teljesen érthető akár egy K1600 GTL is. Ha valaki kontinenseket akar átszelni gyorsan, hatékonyan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!