Ti mit csináltok akkor, ha autópályán jóval gyorsabban tudtok menni mint a középső sávban haladók, viszont ha egyszer lelassultok valamiért, lassabban kapaszkodtok vissza 130-ra?
Kezdő sofőr vagyok, és egy húsz éves, 1.2-es Puntot vezetek. Lehet vele stabilan és jól menni 130-cal, viszont emelkedőn vissza tud lassulni kb 110-120 köré ( attól függ mennyi lendület volt előtte, illetve hogy mekkora az emelkedő ). Sokszor volt már, hogy a középső sáv ennél is lassabban haladt. Ilyenkor mi a jobb taktika? Tartsam fel a belső sávot, hogy besorolhassak a középsőbe ( ezzel esetleg lelassítva még pár hasonszőrű társamat, akik nehezen gyorsulnak, tehát nekik is muszáj lesz középre sorolniuk, de el tudnak menni tőlem akik nagyobb tempóra képesek), vagy bocsánatos bűn lehet egy fél percig 110-120-szal zötykölődni a belső sávban, majd visszagyorsulni az emelkedő végén?
Illetve mit csinálnátok akkor, ha stabilan tudtok menni 130-cal szintén belsőben, egy bömbi a sarkadba ér, villog, a középső pedig
a - sokkal lassabban megy mint te
b - ugyanannyival megy mint te, viszont megy melletted valaki, és te nem tudsz gyorsan felgyorsítani ahhoz, hogy biztonságosan elé tudj kerülni? ( Szívem szerint egyébként mennék a végtelenségig a megengedett legnagyobb sebességgel, sarkamban a villogó bömbivel....csak ha belém jön akkor sanszos hogy már csak darált húsként szállok ki a kocsiból, a létező összes nyílásán át :D )
Marha egyszerű:
Ha nem vagy képes (akármi miatt) értelmes időn belül befejezni az előzést és ezzel akadályozol másokat, akkor minél gyorsabban kitakarodsz a külső sávba.
Te nem kezdő sofőr vagy, hanem segghülye, akinek semmi keresnivalója nincs autópályán de még autóúton sem.
36 § (2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
37 § (2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
Ez a kérdés viccnek is rossz volt... Sem 130-cal, sem 150-nel, sem pedig 170-nel nincs semmi keresnivalód tartósan a belső sávban kivéve ha telítettek azok. Kisteljesítményű kocsival pedig pláne ne akarj már valakit szándékosan a megengedett sebességgel a belső sávban folyamatosan utaztatni. A középső sávban van a helyed és ha nem megy akkor a kapaszkodó sávon...
#3 - Azt reméltem hogy olyan emberek fogják olvasni a kérdést akik egyedül is rájönnek arra, hogy a leírt szituációkban kialakult az összefüggő kocsioszlop. Úgy látszik hogy túlbecsültem a populációt.
Tehát az első szituáció esetében a 130-as tempó elvesztése után nem feltétlenül tudok besorolni biztonságosan a középső sávba ( gyengébbeknek lásd: követési távolság.... ), utóbbi esetében pedig nem szabad egyébként sem átlépnem a megengedett maximális sebességet.
Ha tudod, hogy lassulni fogsz, akkor már előtte besorolsz.
Nem játszunk önkéntes rendőrt, ha jön valaki mögöttünk gyorsan, akkor lehúzodunk.
Ha tudod mit bír az autód, és megvárod, amíg porrá lassul az emelkedőn, majd feltartod a sort, az nem igazán jópofa.
20 éves autóval meg max 100 körül mennék, hogy egy darabig kibírja még az autó.
Ha tudod, hogy vissza fogsz lassulni, akkor ne menj be a belsőbe!
Nincs "de én..." és "ha..." meg "úgysem...".
3 savos autopalyan menj a kulsoben mert az gyorsabb mint a kozepso.
Kulonben ha befejezted az elozest jobbra kifele
#5 - Nem önkéntes rendőrt akarok játszani, csak úgy érzem hogy nem vagyok köteles az összefüggő kocsioszlopok között kimenni a lassabban haladó középsőbe akkor, ha tudom tartani a megengedett legnagyobb tempót. Hiába villog hogy jönni akar, gyorsabban úgysem szabad mennie. Jöjjek végig 150km-en 100-zal azért, hogy elősegíthessem más emberek gyorshajtási kedvét?
Ha pedig tudom hogy fel fogom tartani a sort akkor nyilván kimegyek, de ez nem mindig látható előre ( kanyarból jön az emelkedő, vagy kivágnak elém és azért kell lassítani).
#6 - igen, utálom, hogy reggelre friss árut szállítanak nekem a boltba, szóval igyekszem minél jobban kitolni velük, csak úgy poénból :D
Nincs váltó az autódon?
Mi az hogy visszalassul? Ötödikpen persze, de akkor próbáld negyedikben. Nem fáj a gázpedálnak, ha padlóig nyomod, de erősebb emelkedőn még a harmadik fokozatot is kérheti.
Puntonál gyengébb 1.2-es B-Corsával is autópályáztam nem keveset, 125 körül volt a vége harmadikban, és pl. az M3-ason a Gödöllői emelkedőn kérte a harmadikat, viszont nem lassult le.
Az a baj, hogy a kezdő sofőrök félnek a fordulatszámtól. Ha 200 fölé megy, akkor már "jaj, valami baja lesz a motornak". Nem: egy kis köbcentis benzinessel el lehet gurulgatni 2000-2500/perc fordulat körül, de ha erő kell, akkor 3000-3500 körül kezd élni. A tiltás 6500 környékén van, az ilyen emelkedős részeken 5500 körül nyugodtan lehet neki nyomni tartósan, az emelkedő nem tart örökké, 2-3 perc után fel lehet kapocslni, mert felérsz a tetejére.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!