Az elektromos autóknak nem lesz semmi hangja?
Ha a jövőben csak ilyenekkel lehet majd közlekedni, szerintem sokaknak fog hiányozni a motor hangja. Imádom a motorzajt, még a teherautók és buszokét is. Elképzelhető, hogy legalább majd felveszik magnóra a benzin vagy dízel motor hangját és lejátssza valami indítás után vagy ilyesmi?
Szerintem veszélyes is adott helyzetben, hogy semmi hangjuk nincs. Sokszor van pl, hogy egy kereszteződést nem lehet belátni és akkor a hangokra is kell hagyatkozni.
A telefont nem kell ide venni mert ha meg veszi a legújabbat, a legdrágábban ez kb a fele vagyona.
Tud vele pöffeszkedni, de egy elektromos autót nehezebb össze hozni.
Már megszületett az egységes nemzetközi döntés, hogy kívül mindenképpen kell hangot adnia a villanyautónak, mert a vakok csak hang alapján tájékozódnak. Már csak olyan új villanyautót hozhatnak forgalomba, ami kívül valamilyen motorzajt produkál.
Felárért lehet belső hangot is kérni, akár hat, akár nyolc hengeres brummogást
"Sokszor van pl, hogy egy kereszteződést nem lehet belátni és akkor a hangokra is kell hagyatkozni."
Ha így közlekedsz, akkor rosszul csinálod, és egy szép napon összeütközöl majd egy szabályosan közlekedő hangtalan járművel. Lehet, hogy egy biciklis lesz az. Lehet, hogy egy trolibusz.
Amúgy én benne vagyok, hogy a villanyautó "motorhangot" hallasson, ha a vezetőnek ez tetszik. De kizárólag a vezető számára, belső hangszórókon keresztül. A városok lég- és zajszennyezése közegészségügyi probléma, és a villanyautókkal mindkettőn enyhíteni lehetne.
Hoznak ugyan most törvényeket, de én még egy hatástanulmányt nem láttam arról, hogy pontosan mennyire veszélyesek a villanyautók. Az, hogy történt x db baleset, ahol egy villanyautó elütött egy gyalogost, és *lehet*, hogy ha hangja van az autónak, akkor elkerülhető lett volna a baleset, az önmagában nem jelent semmit. Ahogy elterjednek a villanyautók, úgy lesz egyre több adat arról, hogy pontosan mennyire veszélyesek ezek a gyalogosokra nézve. Sztem ezek a törvények az autózás őskorában kötelezővé tett piros zászlós felvezetésre hajaznak.
A villanyautó azért nem terjed jobban, mert:
-Egyenlőre még marha drága. Megint nem az emberek igénytelenek, mert nem vesz mindenki tízmilliós csodát. Csak pénze nincs rá...
-A villanyautók egyenlőre a töredékét tudják a benzin/dízel autóknak, főleg a hatótávot illetően...Főleg őszi/téli időben világítás-fűtéssel, illetve nyáron klímázva hamar bevérzik a szemük.
Gondolom pályán is leszopja a zöme az akksit, mire felérsz vele Pestre-Nyíregyházáról. Az 1000km hatótávot elérő kis dízel(sőt, benzin) személygépkocsik meg kb. elérhető áron megvehetők használtan is, pl.
Kezdetben kell még rá hang-generátor. Persze, így utólag kiröhögjük a lokomotívok előtt vágtató zászlós embert, csak azt felejtjük el, hogy a korabeli lovak-ökrök(és gazdáik) életükben sem láttak hasonlót és jó eséllyel kifutottak a világból. Meg kellett szoknia a társadalomnak, hogy vannak ilyen gépek köztük.(A falusi kis parasztoktól besorozott újonc katonalovakkal is rengeteg baj volt a világháborúban. Ezek az állatok életükben sem láttak semmiféle gépet(mert vidéken alig, vagy egyáltalán nem volt), elcsörtetett mellettük egy Párduc tank, rohantak szegények ijedtükben szekerestül az első falig...) Majd ha az okos telefonozó átlaggyalogos megszokja, hogy "lepkeszárnyon jő érte a halál", azaz nesztelenül tapossa szét egy hetven tonnás villany nyergesvontató, mert mindennapos lesz az utakon, akkor le lehet szerelni a hang-generátort.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!