Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ez normális működés egy...

Ez normális működés egy Dancia Sanderonál?

Figyelt kérdés
A kérdésem az lenne, hogy mennyire normális egy 2,5éves Dacia Sanderonál az, hogy ha elindítom a motort, akkor a fordulatszám olyan 650-700rpm/perc és ha benyomom a kuplungot és fokozatba teszem a kocsit (a kuplung lenyomva marad és nem endem fel), akkor a vezérlés a fordulatot magától felszabályozza olyan 1200-1300rpm/perc közé. Megjegyzem a kocsi januárban kiadott egy check engineet, amit lambdaszonda csere és programozással javítottak. Ez után a javítás után két hétre a kocsi újra check enginee villog, abs, esp fény villog és a motor olyan erőtlen volt, hogy majdnem 4-ben 70-el lefuladt és az alapjárat teljesen elment. Ezt követően a szakszervíz újabb lambda szonda cserével és programozással nyugtatott. De azót ezt a fordulatszám ingadozást produkálja a kocsi, amit az első sorokban leírtam. A kocsi garanciális és elvileg ingyen kellene javítaniuk, de úgy gyanítom félre akarnak vezetni. Én vákumrendszerre gyanakszom és mintha egy halk sziszegést is hallanék a motortérből, vagy esetleg üzemanyagellátó rendszerre. Habár akkor az abs nem égett volna.

2018. aug. 12. 23:06
 1/3 anonim ***** válasza:

Még normális is lehet. Újabban a gyengébb autóknál nagy divat lett ez a fordulatszám emeléses téma. Gyakorlati haszna annyi, hogy nehezebben fulladsz le vele indulásnál.

A többi az viszont vicc. Hiába Dacia nem szokott ezekkel ennyi baj lenni.

2018. aug. 12. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Húzzák vonják a dolgot, garancia lejártára várnak, onnantól meg a jóég tudja mi lesz.


Igazából, ha a márkaszerviz nem hajlandó komolyan foglalkozni vele, akkor érdemesebb magához a Daciához fordulni. Bár igaz hosszadalmas, de érdemes!!


Egyébként nincs benne indulást segítő automatika? Eddig esetlegesen kikapcsolt állapotban volt.

Nekem ez úgy tűnik, ugyanis nagyjából 100 eltéréssel ugyan arra a fordulatra áll be. Esetleg eddig nem működött rendesen, s most igen.

Pl hidegben felesleges felemelni a fordulatszámot, mert alapból emelt a hideginditas miatt.

S most nem ritka, hogy egy sötét fényezés ű autó motorja alapból 60 fokos a napon.


A többi problémád széria hiba, a túlhajtott eurós normákat nem bírják az alkatrészek, látszik hogy a mai autókat 5 évre gyártják utána jön a hibatomkeleg. De hogy ilyen korán....


A totalcaron volt egy hasonló cikk.


[link]

2018. aug. 12. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Az indulássegítő automata rendszeren én is gondolkotam. Viszont korábban nem csinálta és arra gyanakszom, hogy a motorvezérlés szoftwarefrissítésénél alakították a fordulatszám növelést. Azt viszont észrevettem, hogy más üzemi hőmérsékleten nem emeli 1200-1300 közé a fordulatszámot, hanem olyan 1000-1050 közé. És ez az indításrásegítési funkció egy picit komolyabb autókban van, pl. Skoda Octavia, tehát nem a Dacia kategória. Ja emelett a kocsi bal háta fémes nyifogó hangot ad ki, amit a 'szak,szervíz két doboz féktisztítóval kívánta orvosolni szerény 8000hufomért, de persze továbbra is nyifog. Igazából arra gondoltam, hogy elviszem egy másik Dacia-Renault kereskedésbe és elmondom a panaszom. Ha ott sem jutunk dűlőre, akkor írnom kell a Renault-nak, hogy mennyire jó reklám már nekik egy nyifogó és vezérléshibás 2,5éves kocsi. Abból hátha megértik a mondanivalómat.
2018. aug. 14. 22:31

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!