Klímakompresszor beállt, főtengely kaphatott belőle?
A tegnapi nap megérkeztünk görögországi utazásunkról, ahol kisebb nagyobb kihagyasokkal használtam a klímát, ami tökéletesen működött a mai napig, amikor is a mai első indítás után kb 5 km megtetelével egyszer csak sikító hang, fordulatszammérő le-fel gyorsan félreáll, motor leállít. Motorháztető felnyit, büdös gumiszag... gondoltam rögtön hogy itt valami szij probléma lehet.. halistennek fater hazahuzott, gondoltam leszedem a klíma szíjat, hát a klíma ekszija meg sem mozdul.. mondom ez érdekes mert direkt az út előtt csinaltatam/ csinaltattam meg a klímát,
kicsereltem az összes szijat feszitoket, illetve a klímás is kicserélte a klíma szij feszitojét és a tárcsa csapágyát is.. Akkor mi állhatott még ennyire be, hogy szabad kézzel nem bírom megmozditani?
Na mindegy ezek után autót beindítom jár szepen a motor, de megfigyeltem, hogy a főtengely tarcsaja üt egy kicsit.. a tárcsa alumínium, ennyire megüthette a tarcsát a szij vagy maga a főtengely is kapott belőle? A szij elszakadt volna ha olyan nagy erohatas értem volna a főtengelyt nem?
a klímakompresszor akkor áll be, ha nem, vagy nagyon kevés olajat adagoltak a hűtőgázhoz..ugyanis az mindenképpen kell, még a modern, nem dugattyús kompresszorok kenéséhez is. az autód nem sérült, mert a szíj megvédte..a szíj nem szakad el, inkább csúszik.
ha indulás előtt új gázt kapott a klíma, akkor vidd vissza, hogy beállt kenés hiánya miatt...aztán figyeld a reakciójukat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!