Milyen évjáratú autót vennétek max? Hány évestől öregebbet nem vennétek?
Én 2005-től öregebbet semmiképpen nem akarok már. Az is már 13 éves. 10 év után már elkezd egy autó csörögni zörögni. Évi 20 ezer km vel számolva is már 260 ezer van egy 13 éves autóban... Elöregszik elhasználódik, csörgésével zörgésével nem lehet mit kezdeni egy idő után..
Nektek mi a véleményetek?
Nyilván pénz kérdése is, no meg az igények nincsenek mindenkinél ösdzhangban az anyagi lehetöségekkel.
Általánositani sem lehet, pl nem megy minden autó évi 20ezer kilométert, ellenben vannak olyanok, amelyek évente 30ezer fölötti távot futnak.
A zörgés már 10éves kor alatt elkezdődhet, márkától, típustól függően, mint ahogy a lehetséges meghibásodások, rozsdásodásra hajlamosság is változó.
Tehát az önmagában semmit mondó számadat, hogy 13 évnél ne legyen öregebb...
Hát igen. Ott kezdődik a baj hogy szerelni kell már a 2005 előttieket. Vihrti az ember minden hónapban szerelőhöz. Vagy küszködhet vele saját maga otthon. Míg egy 2010-es autó amiben valójában van egy 150-220 ezer km. Arra nagy valószínűséggel nem kell még valami sűrűn szerelőhöz járni.
Igen ami 30 ezer felett fut évente, egy olyanr kifogni visszatekert órával elég rossz érzés..
"Igen ami 30 ezer felett fut évente, egy olyanr kifogni visszatekert órával elég rossz érzés.."
Azért az valamennyire sejthető.
A 2000köbcenti fölötti dizekeknél hatványozottan, de a németből behozott benzineseknél is gyanús lehet a kevés kilométer.
Az itthon forgalomba helyezett, 1,6-ostól kisebb benzinesek többnyire kevesebbet futnak, azoknál 10ezer körüli az átlag, de nem az átlag a lényeg, hanem az, hogy annál konkrétan nennyi, amit meg akarsz venni.
Ezeknl azért lassacskán javul a helyzet, mert évek óta feljegyzik a kilométeróra állást a műszaki vizsgán, ami már visszanézhető, csak a rendszerben hiba van, mert a vásárlás előtt nem könnyű adatokat szerezni az autóról, viszont, ha késöbb derül ki a tekert óra, a kereskedőnek is probléma.
1,5 millióból egy Lexus IS200-at vennék.
A 2005 előtti autókkal sincs minden esetben gond. A 21 éves autómat szerencsésen kifogtam, benzines létére 368ezer km-nél jár és nem kell sokat költeni rá. Ha valamit csinálni kell rajta, akkor minőségi alkatrészeket kap, de egyáltalán nem problémás autó.
A másik 2004-es, sajnos rossz tulajtól sikerült kifogni és emiatt költeni kellett rá (nem nagy összeget!), de már ez is rendben van, mindkettő olcsón fenntartható.
Házra gyűjtünk, matekoztunk egyet és ezzel a korosztállyal jövünk ki a legjobban. Persze ehhez az is kell hogy érdekel a szerelés és mindenféle problémát megoldok itthon anélkül hogy szerelőhöz kellene menjek.
Kimaradt:
A minap olvastam egy 2.0T autó fogyasztásáról, a srácnak nagyon sokat eszik az autója mert 2km-re jár dolgozni és végig padlógázzal közlekedik. Egy ilyen autót 20ezer km-rel sem vennék meg, egy karbantartott IS200at 300ezer km-rel is nyugodtan.
Vettem egy A Corsát télre.
Imádom.
Valós 89.000 volt benne, most 109.000.
Semmi zörgés.
Csak tankolom.
45 lóerő, de kanyarban, körforgóban aláz.
62.000 forintért hoztuk el, életem egyik legjobb befektetése volt!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!