Forgalmi vizsgánál a kötelező ellenőrzésnél, amit nézek és csinálok azt mondanom kell az oktatónak? És feltűnően meg kell nézni a rendszámtáblát, lámpákat, gumikat?
Nincs abban semmi túlbonyolítás, ha a tanuló az ellenőrzött részhez mond egy rövid szöveget.
Pl: A tendszámok a helyülön vannak, olvashatóak, az abroncsok rendben vannak, nincs rajtuk sérülés, szemmel láthatóan a nyomás megfelelő bennük, a futó felület megfelelő, stb.
A vizsgabiztos nem gondolat olvasó, valahogy tudatni kell vele, hogy mit ellenőrzött a tanuló, azzal nem fog megelégedni, hogy "minden rendben".
Nem mindig kérnek teljes ellenőrzést, arra is van példa, amikor csak egy bizonyos elem ellenőrzését (pl féklámpa) kéri.
A guruló fékpróba egy külön ellenőrzés, ahhoz ugye elöbb el kell indulni, és ott annyi a jelenteni való, hogy a fék működik.
Az indulás előtti fék ellenőrzéskor részletesebb beszámolót várnak (fékpedál benyomható, de felkeményedik, nem levegős, stb)
Szerintem is illik mondani rövid címszavakkal, mit is nézel éppen és mi miért történik.
Például rögtön a guminál kell nézz 5 dolgot (guminyomás, felületi sérülés, mintázat mélysége, radiál-e, mintázat egyezik-e). Ha csak rápillant valaki abból nem derül ki, mit is néz éppen.
Persze ha nem lennének jók, nem is vizsgázhatnál, de itt nem az autó "valós" ellenőrzése a cél, hanem azt bizonyítod, hogy képes vagy az alapvető ellenőrzéseket megcsinálni akár egy teljesen ismeretlen autón is.
Fék, kézifék ellenőrzésénél sem árt némi megjegyzés. Mert nem mindegy, hogy beülsz, nyomogatod a pedált, húzgálod a kart oszt kiszállsz hogy jól van ez így. Fékpedál a pedálkút egy harmadánál felkeményedik, kézifék 3-4 kattanásra megfeszül, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!