A sportkocsik alkatrészei jobban bírják a hétköznapi kocsikétól normál használat mellett?
Nem kifejezetten, egy AMG merci gyári alkatrésze tuning mentes állapotig jó, ha padra teszik, komolyabb teljesítményhez jut a kocsi, akkor a gyári szelepek, henger már gyenge lesz.
Ergo egy sportautó a szalagról kigurulva ugyanolyannak minősül kész állapotban mint egy Swift, mindent a teljesítményhez terveznek.
Attól függ, hogy milyen sportkocsiról van szó. Vegyük egy szélsőséges esetet: épített (mondjuk rali) versenyautó. Hétköznapi használatban a futómű alkatrészei nyilván tartósabbak lesznek, de például a motor nem. Utcai használat esetén 10 ezerenként nem olajat kell cserélni, hanem teljes motorgenerált kell végezni.
A tipikus sportkocsik meg inkább utcai-, mintsem versenyautók. Így az alkatrészei nem igazán lesznek tartósabbak. Azok is ugyanúgy profitorientált elven készülnek, mint akármelyik másik termék.
Toyota Celica? Sima, utcai autó. Ugyan annyira sportkocsi, mint egy alap BMW mondjuk.
Talán például az M packettes BMW-knél, meg Porsche Cayman GT4 kaliberű autóknál lenne értelme a kérdésnek, ugyanis ezek már versenykörülmények között is megállnák valamilyen szinten a helyüket, attól függetlenül hogy javarészt utcai használatra tervezett autók. De még ez esetben is valószínűleg az a kérdésre a válasz, hogy nem nagyon lesznek hosszabb élettartamúak az alkatrészek.
Sportkocsin én is egy Ferrari kaliberű autót értek.
Ha folyamatosan részterhelésen használod, kihasználod a teljesítmény 10-15%-át, az nagyon nem lesz optimális a motornak hosszabb távon.
Ha kihasználod, akkor meg fékbetét csere egy használt Celica árárért 4000km-enként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!