Ha elromlik a fék út közben, akkor mi a teendő?
Jobb mint a semmi, mondta egykor nekem valaki:
Ahogy beülsz a kocsiba, és egyáltalán bárhová mennél azonnal induláskor (nem előtte!!) ellenörződ,
Ekkora sebességnél több mindent figyelmed kell és nem pánikolni. Mielőbb ki kell fordulnod a forgalomból, és motorfékkel a lehető legjobban csökkenteni a sebességet, és csak a leges legvégén a kéziféket. Lehet, hogy nem fogsz megállni, és csattansz, de még se akkor lesz a veszteséged, és lesz esélyed megúszni, mint ha az általad írt sebességnél pánikba esel.
Rémisztő az ilyen helyzet tudom, volt részem benne.
Motorfék + kézifék.
Válts vissza a legkisebb fokozatba, amiben még nem leszabályzás feletti fordulaton pörög a motor.
A kéziféket csak annyira húzd be, hogy ne blokkoljanak a kerekek, mert akkor irányíthatatlanná válik az autó.
Már legalább 40-50 éve két körös a fékrendszer a legtöbb autón. Pont azért, hogy ha az egyik meghibásodik, még meg lehessen állni.
De tegyük fel, mind a két kör elszáll. Motorfék + kézifék még mindig ott van. 120-160km/h az nagy valószínűséggel autópálya. Ott pedig van hely az esetek nagy többségében megállni, vagy legalábbis manőverezéssel elkerülni egy ütközést. (Ritka az a szituáció amikor minden sáv, beleértve a leállósávot is, áll.)
vissza váltogaztsz, ha lelaássultál leállítod a motort, hea nem lejtőn mész megállsz.(kézifékkel besegítesz)
ha jön hírtelen egy hajtű kanyar amit csak 30 al lehet bevenni, és mikor fékeznél 100 ről akkor nem fog afék akkor nincs mit tenni mint majd jól feküdni a tepsiben:)
Mint a filmekben, sikítozni és ész nélkül nyomkodni a fékpedált :D
Sokféle szitu van,de ha pályán hirtelen kell fékezni és akkor derül ki hogy elromlott a fék akkor valószínű hogy nagy baleset lesz. Egyéb esetben vissza kell váltani és kióvakodni a leállósávba ,ott meg szépen kézifékkel leállni ,lassan nem tökig behúzva.
Egyébként akkor van még gond ,ha automata a kocsi és minimális a motorféke,akkor csak a kézifék segít.Meg esetleg lesúrolni az oldalát a leállósávban.
Ha az automatát visszahúzod a D alatti L, vagy 2, vagy ahány márka annyi féle állásba, ahol nem kapcsol feljebb, vissza fog kapcsolni, és lesz motorfék. Hagyományos olajkavarós automatára gondolok.
A moderneknek meg van kézi üzemmódja, azzal is szépen vissza kell kapcsolgatni.
Kéziféket csak a legvégén, mert könnyen eldobja a seggét. Ha csak állóhelyzetben működtethető rögzítőfék van az autón, az pech...
Ilyen sebesség autópályán van, ott meg viszonylag egyszerű, ha van lélekjelenlét.
Leállósávba húzódsz motorfékkel, végén kézifékkel megállsz és trailert hívsz.
A 3-as válasz mekkora baromság :D
Remélem csak vicc volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!