Milyen alapja van annak a hipotézisnek, miszerint a Mazdák rohadnak?
Érdekelne ennek a tudományos alapja, hogy milyen fémből készül egy Mazda és milyen fémből készül mondjuk egy Audi, és akkor ennek megfelelően a kémiai dolgoknak utána lehet nézni, hogy a Mazda által használt fém valóban jobban rohad-e.
Azért érdekel ez, mert már triggerel, hogy rengetegszer látom Mazdával kapcsolatos témában ezt, de soha senki nem tudja alátámasztani ezt semmivel, a Mazda tulajok meg azt mondják, hogy hogyha le vannak kezelve, akkor nem rohadnak, ez meg minden autóra igaz. Szóval valami felhőeloszlatást kérnék, ha lehet.
Köszönöm szépen!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert nincs rendesen kezelve az alváz, nincs alvazvedo, az alkatrészeken nincs védőreteg.
Kötelezően elvan irva számukra 1 v 2 éves korban az alvazvedelem, mert akkor ervenyteken a garancia
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hogy mit csinál, hogy rengetegszer látod?! :D Mindegy, nem lényeg...
Vas ez is, az is. Szerintem nem a kémiában keresendő a különbség (írom ezt gyakorló vegyészként), hanem a gyártástechnológiában.
A Mazdát valószínűleg még nem galvanizálták akkor, mikor az Audit már igen. Ezen felül a gyári alvázvédelem anyaga, vastagsága, felhordás minősége is különböző lehet, ami nagyban befolyásolja az évekkel később meginduló korrózió időpontját.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Leírom amit írnak. Az Audi a galvanizált karosszériáról híres de a legtöbb modelljüket csak alapozzák: "coating". A legújabb marketing szavuk erre: a "ceramic coating". Az alvázvédelem legalábbis a korábbi modelljeiken amit volt alkalmam megnézni az több mm rétegben van felhordva és rugalmas.
A Mazdánál is biztosan van alapozás. Lehet hogy az alvézvédelemre nem fordítanak különösebb gondot mint sok nyugati autónál sem. Ha egy nem prémium európai autót veszel akkor ugyanazt tapasztalhatod mint a Mazdánál. A Mazda azoknál nem rosszabb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!