Nektek nem ránt az autó 1-esből 2-esbe váltásnál?
Nem. El kell találni, hogy mikor, milyen fordulatnál kell felengedni a kuplungot. Előfordul, hogy ilyen esetben gyorsabban is kell váltani.
Ha normál esetben is jó fordulaton engeded fel a kuplungot, szinte észrevehetetlen, hogy váltasz.
Majd lesz neki, csak csúsztasd még pár ezret:)
Túlpörgeted az egyest, azért ránt az autó.
Nem.
Két esetben ránthat:
1) Túl lassan váltasz és nagyon leesik a fordulatszám. Ilyenkor a motornak fel kell gyorsulnia a megfelelő fordulatszámra, ezt a gyorsítóerőt a kocsi lendülete fogja biztosítani. Így egy hirtelen erős motorfék-hatás fog érvényesülni.
2) Túl gyorsan váltasz és a fordulatszám még nem esett vissza eléggé. Ekkor a motor perdülete gyorsít még egy kicsit az autón.
Ezt a rántást elkerülni a kezdő sofőrök a kuplung hosszabb csúsztatásával szokták, a rutinosabbak az ún. rev match-et alkalmazzák, azaz a megfelelő fordulatszámnál engedik fel a kuplungot. Ha szükséges, akkor gázfröccsel pörgetik fel a motort a megfelelő fordulatszámra.
máshogy vezeünk versenyautót, mint utcait.
a rev match meg a kuplung rúgással váltás az versenyautóba való, az utcai autó nem hálálja meg. a versenygép se, csak ott ugye bele van szamolva a hobbikiadásba :))
visszaváltásnál néha adunk gázfröccsöt, oszt annyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!