Ha egy motoron nincs alvázszám és én vennék hozzá egy típustáblát mennyibe kerülne az, hogy legálisan lehessen vele közlekedni?
A legegyszerűbb megoldás, hogy nem veszel lopott vagy "okosba' 50-esítés" miatt kiflexelt vázszámmal furikázó motort. Ha már mégis megtörtént a baj, akkor legálisan nem tudsz vele közlekedni. A szegecselt típustábla ugyanis nem egyedi azonosító, mert cserélhető. Csak a váz csövébe, lemezidomába ütött számsor hivatalos. A szegecselt adattáblán egy másik motor számsora lesz, az máris valamilyen hamisítás (de nem tudom, milyen, nem vagyok jogász).
Ha ilyen nincs, akkor a legcélszerűbb számbeütővel a kezedben sétálgatni, hátha véletlenül megbotlasz és esés közben úgy ütöd bele a számbeütőt, hogy abból vázszám lesz. Mivel a segédmotoros kerékpároknak semmiféle nyilvántartásuk sincs, nehéz felderíteni egy-egy ilyen esetet, ha utána még véletlenül az akkusav is ráfolyik a számokra, némi korral járó korróziót imitálva.
Az én smkp-omon sérült a vázszám, az utolsó pár karakter olvashatatlan.
Kötelező kötésekor ezt külön jeleztem az ügyintézőnek, azt mondta: "nem baj, senkit sem érdekel, annyi karaktert diktáljak be, mint amennyi olvasható".
És valóban. 14 év és bő 10ekm alatt ugyan csak 2-3 szor igazoltattak, de rá se bagóztak a számra, csak a jogsi és a kötelező érvényességét ellenőrizték.
Én a helyedben elmennék egy bontóba, vennék egy bontott, csupasz vázat és szabadidő függvényében átszerelném vagy ikresíteném. Nem legális, de bajod nem igen lehet belőle, ha a donor nem lopott.
Az új alvázhoz persze kell majd egy új adásvételi is, de ezt sem ellenőrzik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!