Renault Lagunaról tapasztalatok, vélemények, milyen vétel lehet?
Nekem Diesel Laguna II van, 1.9 dCi, 2005-ös modell. 280 000 km van benne most. Így a motorra vonatkozó tapasztalatok Neked nem relevánsak, de azért leírom. A többi valószínűleg hasonló lehet a benzines változatnál is.
Az elektronikával voltak gondok. Nagyon az elektronikára épül az autó.
A kártyaolvasóról úgy tartják, hogy típushiba, hogy előbb utóbb tönkremegy, de mára szinte mindben kicserélték már. Csere óta nincs gond vele. A kártya idővel elhasználódik, én most fogok másodszor újat rendelni.
Az én autómnak két évig visszatérő hibája volt, hogy a számítógép elvesztette az egyik motorhőmérő (egyet a háromból) jelét és ez háromféle eredményt tudott okozni
- úgy veszi, hogy minden rendben van és megy tovább
ilyenkor a finomságok kimaradnak, pl. hogy a számítógép a motor bemelegedésével és az úttípus szerint változtatja a vezérlést. Ettől lehet, hogy kicsit többet fogyaszt, de simán megy tovább.
- beáll egy egyszerűsített programra, lekorlátozza a befecskendezőnyomást, teljesítményt, kikapcsolja a turbófeltöltőt. Lényeg, hogy mozgásképes maradjon az autó. Nagyon lassan gyorsul így, és padlógázzal kb. 120 km/h a végsebessége.
- elkezd össze-vissza vezérelni. 1500-as fordulatszámig rendben megy, onnan nagyon rángatni kezd, majd 3000 felett -- ha kipörgött addig -- megint jó.
Többszöri nekifutásra találták meg a szerelők az okát, de a hőmérő, a kábel és egy csatlakozó cseréje végül megoldotta. Azóta nem csinálja és rendben működik.
A futómű nagyon jó. Szilenteket , toronycsapágyat kellett cserélni, de ezek előre láthatóak voltak, nem hirtelen romlott el. Jó úton nagyon szépen megy, nem billen, nem bólint, jó a kanyar- és menetstabilitása. Mindig márkás, jó gumikat tettem rá.
Egyszer a főtengelyen azt a kereket kellett cserélni, ami a hosszbordásszíjat hajtja, mert elkopott a rezgéscsillapító gumitömítés.
Olajat, szűrőket, vezésrműkészletet, fékbetétet rendszeresen cserélik benne.
Ha óvatosan kezeled, autópályán elmegy max 6.5 l/100 km fogyasztással, országúton még kevesebb. Ugyanakkor normális közlekedéshez a motor kellően erős. A turbódízel titka: ha gyorsítani akarsz, ne essen a fordulatszám 1800 alá, mert ettől a fordulatszámtól van kellő turbónyomás és ereje a motornak.
Az elektromos kézifék nagyon kényelmes és sosem volt gond vele.
A felsorolt problémákkal együtt -- ami úgy érzem, a mi autónknál túl vagyunk -- elégedettek vagyunk a Lagunával. Bár hamarosan (kb. 1 éven belül) veszünk mellé egy másik autót, nem adjuk el a Lagunát, marad a családban, amíg biztonságos és üzemképes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!