Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Igaz az, higy a turbós benzine...

Igaz az, higy a turbós benzines autókat nem szabad egyből leálítani hasz álat után?

Figyelt kérdés
Hallottam olyat, hogy percegik melegíteni kell indulás előtt és járatni leálítás előt mint a dizeleket szokták.
2018. júl. 29. 21:31
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
72%
Igen, illik minden robbanó motoros autót igénybevétel után leállítás előtt pár tíz másodpercet járatni, hogy hűljön egy picit alapjáraton. Első inditásnál meg meg szintén évszaktól függetlenül min. 15 másodpercet kell járatni. :)
2018. júl. 29. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Igaz. A melegítés az tulajdonképpen ugyanúgy néz ki, mint bármelyik másik benzines autónál, hisz egy sima szívó motornak sem tesz jót ha beindítás után nem sokkal már üveghangon pörgetjük. A komolyabb igénybevétel után pedig érdemes leállítás előtt pár percet alapjáraton járatni, hogy a turbó le tudjon hűlni valamelyest, mert a leállítással az olaj (és ha van a víz) keringése is leáll a turbóban. Ezt egyébként sajnos sokan nem tudják, és az autófejlesztőknek köszönhetően sokan pórul is jártak már emiatt. Ugyanis egy Start-Stop rendszerrel ellátott autó nem fogja járatni a motort a megállást követően. Az egyik kollégámnak egy pár éves Fordja van, 50 pár ezer kilométerrel és most cseréltek benne nemrég turbót.
2018. júl. 29. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

Igen,nekünk a benzines és a dízel is turbós.

Másolok,hogy érthetőbb legyen a miért:

Az ősi bölcsességek ma is érvényesek, bármennyit is fejlődött a turbó-technika: a hidegen hajtás és a forrón leállítás ma is ugyanúgy bántja a feltöltőt, mint húsz éve. Vagyis indítás után érdemes várni pár másodpercet, amíg egyáltalán kialakul a rendes olajáramlás a turbófeltöltőben, és az első kilométereken nem árt kicsit óvatosabban közlekedni.

A hő általi halál elkerülése szempontjából pedig a leállítás lehet kritikus. Egy rendes autópályás hajsza után még percekig izzás közeli hőmérsékleten lehet a turbó háza – ha nem hagyunk neki időt a lehűléshez, és hirtelen állítjuk le a motort, a csapágyakat hűtő olajáramlás hiányában könnyen odakozmálhat a tengely, és megint a turbójavító forgalmát fogjuk hizlalni.

2018. júl. 29. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Még annyi kérdésem lenne ha pl. Beérek a városba és ott olyan 50 körüli tempóval közlekedek 5-10 percig az altt is lehül a turbó vagy ettől függetlenül is járatni kell leálítás előtt?
2018. júl. 29. 22:01
 5/12 anonim ***** válasza:

"Ugyanis egy Start-Stop rendszerrel ellátott autó nem fogja járatni a motort a megállást követően."


Pont a start-stopos autó állítja le magát simán, mivel ott meg van oldva az olaj és a víz leállítás utáni keringetése.


"Beérek a városba és ott olyan 50 körüli tempóval közlekedek 5-10 percig az altt is lehül a turbó vagy ettől függetlenül is járatni kell leálítás előtt?"


Ez nem terhelés, ennyi alatt simán visszahűl és leállíthatod.

2018. júl. 29. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Túlzásba se kell vinni, nem kell perceket hűteni. Mondjuk mész autópályán, elveszed a gázt, mert kiállsz a parkolóba. Mire leparkolsz, már szinte eltelik egy perc úgy, hogy nagy gázt nem is adsz, a turbó rengeteget visszahűl. Még 20-30 másodperc alatt összeszeded magad, pénztárcát, telefont, megnézed a fogyasztást, és le is állíthatod. Én így csinálom 15 éve, mióta vezetek, nem volt még gond. Városi használatnál meg nem kell hűteni semmit.
2018. júl. 29. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Városi közlekedésnél nem kell hűtögetni. Ez autópályára vonatkozik első sorban és/vagy hegymenetre.
2018. júl. 30. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%
Olajat nem utókeringtetnek max a vizet, de az sem törvényszerű. Valamire való stop-start rendszer "tudja" hogy mikor nem kell leállítani. De a lényeg az hogy azt kell betartani ami le van írva az autó kezelési utasításában. Nem hagyják ki a leírást a gyártók (ha kell vele foglalkozni), mert nagyon komolyan megüthetik emiatt a bokájukat.
2018. júl. 30. 07:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
a #8-asnál a pont!
2018. júl. 30. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Működési elvét tekinte abban is ugyan olyan turbó van, mint e a dízelkeben.

Nekem dízelem van. Soha nem melegítettem percekig indulás előtt és mivel nem szoktam autópályán kiállni, leállításkor sem katyegtetem külön.

Közel 300.000km-rel gyári a turbóm, soha nem volt vele gond.

2018. júl. 30. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!