Csak érdeklődés képen, milyen hangja van ha csörög a vezérműlánc? Mihez hasonlítható? Soha nem találkoztam még ilyen hibával.
Figyelt kérdés
2018. júl. 29. 10:51
1/14 anonim válasza:
Szimpla lánccsörgés.
Ha hidegen beinditod, akkor hallani fogod 3 mpig kb.
De feltűnik hogy nincs egészséges hangja, nyugi.
2/14 anonim válasza:
Kerreg, csattog. Üzemmeleg motornál, ha a lánc megnyúlt, folyamatosan hallható. Eleinte csak hosszabb állás után hidegindításnál, míg felépül az olajnyomás.
3/14 anonim válasza:
Bocs az offért, de nekem fél éve heti egyszer kétszer csörög első indításnál. Opel Astra H 1.4. Pár másodperc után elhallgat. Mennyire sürgős a csere? Állítólag 200K körül lenne a munkadíjjal együtt,nem márkaszervizben.
4/14 anonim válasza:
Kedves Indián!
Ha a motor csak indításnál csörög, de csak úgy 3 másodpercet, még nem indokolt a lánc cseréje. A kopottságra, láncnyúlásra az üzemmeleg motornál, alapjáraton kerregő, csattogó lánc hangja utal. Ha ez még nincs meg, akkor csak a láncfeszítő miatt csörög eleinte.
Üdv: egy opel szervizes
5/14 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat! Még csak indítás áll csörren egyet. Amúgy Skoda Fábián van.2005-ös 1.2 HTP 6v 162000km
2018. júl. 29. 15:30
6/14 anonim válasza:
Kedves 4-es, szervizes úr, köszönöm válaszát.
7/14 anonim válasza:
Nekem volt ilyen probléma, de az vezérmű kopogás volt. Elkoptak a himbák, komplett vezérmű tengely csere volt és a kocsi hideg, meleg motornál olyan kopogó hangot adott ki mintha dízel lenne, a végén már traktorhoz hasonlító hangal járt. Ahogy nyomtam a gázt annál erősebben kopogott.
8/14 anonim válasza:
"Nekem volt ilyen probléma"
Akkor az mégsem ilyen probléma volt, hanem kopott veztengely :D
9/14 anonim válasza:
Üdv, létezik olyan hidegindítás teszt, hogy kuplung + fék vagy csak kuplunggal és ez alapján "tesztelhető" a láchajtás állapota?
Valahol olvastam egy cikkben de sehol nem találom.... hátha valaki szakértő tudja mire gondolok :)
10/14 anonim válasza:
Nem nagyon értem a kérdést, a kupplungolás és fékezés teljesen más téma, mint a vezérműlánc kérdése. A lánc állapotáról - általában szétszedés után - a láncfeszítő árulkodik a leginkább. Némelyik gyártó meg is adja konkrétan, hogy a feszítő mennyire lehet kint, ami határértéken túl indokolt a lánc cseréje. A feszítőt úgy kell elképzelni, mint egy hüvelyt, egy henger melynek hátsó vége zárt, benne van egy rugóval előfeszített rúd, amit eleinte a rugó, később a motor indításakor a rugó és az olajnyomás együttese nekifeszít a vezérműláncot feszítő sínhez. Minél jobban nyúlik a lánc, ez a rúd annál inkább kilóg a hüvelyből, mivel mennie kell a láncnyúlás után. Hidegindításos csörgésnél a láncfeszítő hibájára, részleges eltömődésére kell gondolni, meleg motornál hallható csörgésnél pedig a lánc nyúlására, a lánckerekek kopására.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!