Opel astra H 1.6 115 le, vélemények? Rozsda, motorolajfogyastás?
Galvanizát a karosszéria. Ha nem volt törve, még a legelső 13-14 évesek sem rozsdásodnak. Kivétel ez alól az osztály autók alváz, de ott sem vészes. Az első kerekek dobbetétjének hátsó része mögött a sarat időnként érdemes kitakarítani, mert ott be tud állni a sáros trutyi és hosszű távon a sárvédő, küszöb látja a kárát.
Az olajfogyasztás nagyban függ az előélettől. Van, aminél nulla az olajfogyasztás, van amelyik elhanyagolt volt és zabálja.
CIM modul sem mindegyiket érintette. Csak egy széria volt, aminél gyenge volt a forrasztás.
Konkrétan: a kezdeti 2004 és 2005 elejei gyártásúakkal nem nagyon van gond. Aztán elkezdtek spórolni a forrasztáson. Na ezek lettek aztán kontakthibásak. De erre rá is jöttek. Visszahívás is volt rá. Kb a facelifttől, 2007-től (z16xer csak ilyen lehet) már ismét jobban odafigyeltek rá.
De ha már típushibák: a toronyszilentek rozsdásodnak szinte mindegyiken. (Idő közben a zárókupakon volt módosítás amiatt kb szintén a faceliftkor.) Ez mondjuk komoly gondot, csak 15-20 év alatt fog okozni. De ha az ember hosszabb távra tervez az autóval, érdemes kicseréltetni.
A hátsó ajtókhoz a kábelköteg rövid a gyár spórolása miatt. Ha sokat nyitogatták a megfeszülő vezetékek előbb-utóbb elszakadnak az átvezetésnél. Jellemzőan a bal hátsó ajtót szokta érinteni. Nem szól a hangszóró, nem működik az ablakamalés, vagy épp nem zár azon az ajtón a központi zár. Ez is javítható forrasztással. Érdemes toldani a szálakat.
Ez a változó szelepvezérléses 1.6-os motor elég problémamentes. Szívó benzines H Astrából valószínű én is ezzel választanám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!