Melyik benzin-levegő elegy képző egység dolgozik jó hatásfokkal? Az injektor vagy egy jó minőségű karburátor (Weber, Dellorto, Solex stb)?
A karburátor pont ezért lett lecserélve különböző befecskendező rendszerekre, mert a környezetvédelmi normák szigorodásával nem tudott lépést tartani.
A karburátornak nincs semmi visszacsatolása. Egy korszerű befecskendező rendszer viszont rengeteg beérkező adat alapján korrigál, hogy az égés a lehető legtökéletesebb legyen.
(gázpedál állás, beszívott levegő mennyisége, nyomása, hőmérséklete, a hűtőfolyadék hőmérséklete, főtengely fordulatszáma, kipufogógáz oxigéntartalma, az üzemanyag kompressziótűrése stb stb)
Az a berendezés dolgozik jó hatásfokkal, amelyik egy adott helyzetben a legoptimálisabb benzin/levegő keveréket tudja produkálni.
Ha így nézzük, akkor tökmindegy, hogy mi a neve. ;)
Egyértelműen az injektor. A karburátor legfeljebb a hűtővíz hőmérsékletből kap visszacsatolást (automata szivató), minden más fix.
Az injektoros motoroknál a motorvezérlő viszont nézi a lambdaszondákat, levegőhőmérsékletet, légtömeget, stb...
Arról most nem beszélek, hogy a karburátoros autóknál szokásos röpsúlyos-vákumos előgyujtásszabályzás messze nem követte a motor ideális előgyújtási szögét, csak valami többé-kevésbé hasonlót tudott produkálni.
Kérdező, mi dolgozik jobb hatásfokkal, a vegyestüzelésű vaskályha, vagy a hőszivattyús padlófűtés? Mert kb. ekkora különbség van a kettő között.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!