Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik benzin-levegő elegy...

Melyik benzin-levegő elegy képző egység dolgozik jó hatásfokkal? Az injektor vagy egy jó minőségű karburátor (Weber, Dellorto, Solex stb)?

Figyelt kérdés

2018. júl. 25. 21:34
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Ha a karburátor jobb volna akkor nem terjed el az injektor. Arról nem beszélve, hogy anno, sok autó esetében volt oylan hogy ugyanaz a modell kijött injektorral is, és picit erősebb is volt.
2018. júl. 25. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

A karburátor pont ezért lett lecserélve különböző befecskendező rendszerekre, mert a környezetvédelmi normák szigorodásával nem tudott lépést tartani.

A karburátornak nincs semmi visszacsatolása. Egy korszerű befecskendező rendszer viszont rengeteg beérkező adat alapján korrigál, hogy az égés a lehető legtökéletesebb legyen.

(gázpedál állás, beszívott levegő mennyisége, nyomása, hőmérséklete, a hűtőfolyadék hőmérséklete, főtengely fordulatszáma, kipufogógáz oxigéntartalma, az üzemanyag kompressziótűrése stb stb)

2018. júl. 25. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 JulesTS ***** válasza:
100%
Egy egyszeru elemi karburator egy adott allando sebessegu legaramnal tud jol mukodni. Ez a jarmu motorok uzemeltetesekor ritkan fordul elo... Ezert a jarmu karburatorok tele vannak mindenfele kompromisszumos megoldasokkal, hogy hasznalhatoak legyenek. Talan a CV karbik voltak a legjobbak. Ami lenyeges kulonbseg, hogy a karbik csak vezerelnek, injektorokkal meg a szenzorokkal szabalyozni lehet. A kornyezetvedelem meg vegleg az injektorok fele billentette a merleget.
2018. júl. 25. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 veterán vas ***** válasza:
49%

Az a berendezés dolgozik jó hatásfokkal, amelyik egy adott helyzetben a legoptimálisabb benzin/levegő keveréket tudja produkálni.

Ha így nézzük, akkor tökmindegy, hogy mi a neve. ;)

2018. júl. 25. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
A hatásfok ez esetben szerintem a porlasztás minőségétől függ főleg (persze, csak miután elértük a kívánt benzin-levegő arányt). Abban pedig az injektorok jobbak nagy általánosságban.
2018. júl. 26. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Egyértelműen az injektor. A karburátor legfeljebb a hűtővíz hőmérsékletből kap visszacsatolást (automata szivató), minden más fix.

Az injektoros motoroknál a motorvezérlő viszont nézi a lambdaszondákat, levegőhőmérsékletet, légtömeget, stb...

Arról most nem beszélek, hogy a karburátoros autóknál szokásos röpsúlyos-vákumos előgyujtásszabályzás messze nem követte a motor ideális előgyújtási szögét, csak valami többé-kevésbé hasonlót tudott produkálni.


Kérdező, mi dolgozik jobb hatásfokkal, a vegyestüzelésű vaskályha, vagy a hőszivattyús padlófűtés? Mert kb. ekkora különbség van a kettő között.

2018. júl. 26. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
81%
Karburátornak egyetlen egy nagy előnye van, a gázreakció. Más semmi. De ezt az injektor is tudná, csak az emissziós normák miatt ilyen halott az injektoros autók gázreakciója. Meg ezáltal soookkal takarékosabb is az autó, ami a tulajdonosoknak is nagyon fontos.
2018. júl. 26. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!